مدیران کوتوله و بحران کوتوله پروری

ما نباید " مدیران کوتوله" را نگه داریم و راه حل تسریع امور و حل معضلات در کشور استفاده از مدیران کاریزما با محبوبیت بالا و انقلابی و با روحیه ای جهادی و آشنا به علم اقتصاد و علم مدیریت است.

در این میان لازم دانستم به بیان خصوصیاتی از مدیران کوتوله به منظور شناخت راحت تر آنها بپردازم تا ان شاء الله دولت سیزدهم دچار اشتباهاتی که در دولت قبل شد نشود و در زمان حال راحت تر بتوانیم افرادی که جز ضرر برای کشور و مردم نخواهند داشت را به راحتی شناسایی کرده و جلوی آنها بایستیم :

خصوصیات مدیران کوتوله :

۱- حواشی را دوست دارند :

همواره سعی می کنند بی ربط ترین موضوعات پیرامون خود را برای خود و سازمان شان به بزرگترین چالش تبدیل کنند ، به عنوان مثال به جای اینکه به فکر پیشرفت کار خود باشند و انرژی خود را صرف پیشرفت و بهبود عملکرد خود کنند ، دائما توهم این را دارند که قرار است فلان شخص جای آنها را بگیرد یا آنها را حذف کند و به همین دلیل حتی وقت و انرژی و پول خود را صرف تجسس و کنکاش در زندگی دیگران خواهند کرد .

۲-استفاده از نیروهای غیر متخصص به جای استفاده از بزرگان :

مدیران کوتوله توان کار با مدیران هم سطح خود و یا بالاتر از خود را نداشته و از هر طریقی تلاش و انرژی خود را صرف حذف این افراد می کنند و در مقابل مدیران انقلابی از قوی ترین افراد در کنار خود بهره می برند .

۳- تلاش برای امتیاز دادن به جریانات سیاسی :

مدیران کوتوله به راحتی حاضرند به تمام جریانات سیاسی امتیازات ویژه ای بدهند و هیچ اهمیتی برایشان ندارد که این کار حتی منجر به ضررهای هنگفتی به سازمان تحت مدیریت شان شود .

۴- کوتوله پرور هستند :

یک مدیر کوتوله توان پرورش مدیری توانمند برای جامعه ندارد و در اصل کوتوله پرورند ولی مدیران انقلابی تنها هدف شان پیشرفت کشور است و دنبال پرورش و تحویل بهترین نیروها به جامعه هستند .

۵- مدیران کوتوله دائما ظلم می کنند :

مدیران کوتوله دائما ظلم می کنند و زیر دستان خود را از نظر روحی عذاب می دهند و سعی بر تربیت برده برای خود هستند و زمانی که توانستند انسان های بی اراده و چاپلوسی را برای خود جمع کنند ، برای نگه داشتن آنها پاداش های مالی خوبی برای شان ترتیب می دهند .

۶- رویدادهای سیاسی مهم زمان خودنمایی آنهاست:

مثلا انتخابات ریاست جمهوری است ، زمان خود را صرف لابی های سیاسی می کنند و اثرات این کار آنها در سازمان های آنها مشهود است ، در اصل در رویدادهای مهم سازمانهای تحت امر آنها رها می شوند .

۷- به راحتی در پیمانها ضرر می کنند:

عموما وقت زیادی برای مطالعه قراردادهای مجموعه خود صرف نمیکنند و در قراردادها به راحتی شکست خورده و ضررهای سنگینی به سازمان خود وارد می کنند ، البته بعضی اوقات نیز عمدا شکست می خورند که این صرفا مختص مدیران کوتوله و خاین است.

مدیران انقلابی ولی برعکس اختلافات و شکست های گذشته سازمان خود را به یک برد شیرین و غیر قابل باور تبدیل می کنند .

۸- آنچه می گویند با آنچه عمل می کنند متفاوت است:

مثلا وعده می دهند نیرو معرفی کنید سریعا استخدام خواهد شد ولی این کار صرفا ایجاد توقع از سازمان بوده است!

۹- کوتوله ها علاقه خاصی به دوربین دارند:

قرارداد دایم با رسانه ها برای رپورتاژ داشته و حتی اتفاقات کوچک سازمان خود را بزرگ جلوه میدهند و  حاضرند به خبرنگاران مختلف برای حمایت پول های خوبی به صورت روزانه و یا ماهانه از جیب سازمان تحت امرشان بدهند.

ولی مدیران انقلابی همواره دارای مقالات جذاب و سنگینی هستند که دارای مخاطبان خاص و تخصصی بوده و مخاطبان جدید زیادی را نیز به خود جذب میکند و خبرنگاران مشتاق همیشگی مصاحبه با آنها هستند.

۱۰- هیچ نقدی را نمی پذیرند :

منتقدین خود را یا تطمیع می کنند یا برایشان پرونده سازی می کنند .

۱۱- پاسخی برای اشتباهات خود نداشته و شهامت قبول اشتباه هم ندارند

۱۲- کوتوله ها ماشین امضا هستند :

از خود اختیاری نداشته و ماشین امضا هستند و به صراحت می گویند "من هر چه مدیر بالا دستم گفته است انجام داده ام !"

ولی مدیر انقلابی بدون عقل و دانش کاری را انجام نمی دهد و برای رضای هیچ کس به جهنم هم نخواهد رفت .

۱۳-بادکنکی هستند که به راحتی می ترکند:

کوتوله ها عموما توهم خود بزرگ بینی داشته و بعضا دست به تهدید آنها خوب است (که البته با توجه به کم بودن تعداد مدیران انقلابی بعضا موفق هم می شوند) ولی این بزرگ بینی آنها به راحتی و با مواجهه با یک مدیر انقلابی به هیچ تبدیل می شود و ابهت آنها در کسری از ثانیه از بین می رود .

۱۴- ژست مدیریت می گیرند ؛

کوتوله ها عموما نظریات مدیریتی را طوری به سازمان های خود تزریق می کنند که منافع و بقای خود در آن باشد .

۱۵- بعد از یقیین از حذف احتمالی ، برای حفظ تیم بی سواد خود حتی با جانشین خود لابی کرده و حتی برای انتخابش لابی و کارسازی میکنند !(این خصوصیت از خصوصیات بارز و عجیب کوتوله ها است )

در مقابل مدیران انقلابی جمله ای معروف دارند :

هر زمان امر شود بنده با یک عدد کیف آمده ام و کیفم را برداشته و میروم .

۱۶- کوتوله ها دائما به فکر بقای خود هستند ولی مدیران انقلابی هیچ اهمیتی به بقای خود نمی دهند و  همواره بقیه عاشق بودن آنها هستند .

۱۷- کوتوله ها قبل از اینکه حکمی بگیرند خود را مالک آن سازمان می دانند و بعضا بدون حکم سعی بر جا انداختن حکم خیالی خود برای پایین دست خود دارند ولی مدیران انقلابی صادقانه اگر حکمی نگیرند می گویند کاره ای نیستند و اهل بزرگ نمایی یا منم منم یا قرار است فلان حکم برای من شود ، در سازمان نیستند.

البته کوتوله ها خصوصیات زیادی دارند که شاخص ترین آنها بیان شد.

حال بهترین زمان برای جوانان انقلابی مهیا شده است که با حکم جهاد رهبر انقلاب "جهاد در فضای مجازی ، شفاف سازی پیرامون " باید با قدرت به دولت کمک کنند.

راه زیادی تا تحقق دولت جوان حزب اللهی در پیش نیست ولی همه چیز در دستان شما جوانان انقلابی است .

منوچهر دارابی فهیم

کدخبر: 730490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟