دیگر ازدواج یک هندوانه سر بسته نیست

مریم سامانی – دانشجوی دکتری روانشناسی - با بیان این مطلب به خبرنگار گروه اجتماعی رکنا گفت: پس از شناخت های اولیه زمانی که تصمیم افراد وارد فاز جدی تر بعدی می شود برای دستیابی و بررسی اینکه چقدر این انتخاب آگاهانه و مناسب است باید به روان شناسانی که در حیطه مشاوره پیش از ازدواج تخصص دارند و از تجربه و جایگاه علمی لازم برخوردارند مراجعه کنند تا با توجه به مصاحبه و انجام تست ها و مشاوره هایی که در طول جلسات روان شناسی صورت می گیرد به این اطمینان دست یابند که آیا فردی که انتخاب کرده اند گزینه مناسبی است یا خیر.

مریم سامانی – دانشجوی دکتری روانشناسی - در مورد انواع ازدواج گفت: برای یک ازدواج سه حالت را می توان در نظر گرفت . ازدواج ها معمولی ، خوب یا ایده آل هستند .گاهی پس از انجام مشاوره و مصاحبه با دو فرد که می خواهند با هم ازدواج کنند متوجه می شویم که نباید این ازدواج صورت کنند. گاهی دو نفر اگر با هم ازدواج کنند، ازدواج خوب و مناسبی خواهد بود ولی با این حال در این موارد نیز اختلافاتی وجود دارد که شناخت حساسیت ها و ویژگی های شخصیتی، روحی،روانی ،ارزش ها،ذهنیت ها و احیانا بیماری های روحی و روانی همسر که در پاره ای از موارد باعث راه افتادن مشاجره و دعوا می شود، موجب مدیریت اختلافات و تعارضات در بین زوجین و کاهش مشکلات در خانواده می شود. این شناخت و آگاهی از سوی دیگری کمک می کند تا فرد آن خصوصیت را تحریک نکند و با ایجاد الگوهای ارتباطی که منجر به صمیمیت می شود ، اختلافات حل خواهد شد.

این زوج درمانگر در ادامه اظهار کرد: در هر حال باید بدانیم افراد با هم تفاوت هایی دارند شناخت این تفاوت ها و به کار گرفتن شیوه های درست در مسائل و در مقابل همسر و مدیریت اختلافات روزمره زندگی برای جلوگیری از شعله ور شدن دامنه اختلافات به افزایش آرامش و سازگاری کمک خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟