باز 17مرداد و روز خبرنگار!

به نام آن‌که بر قلم و آنچه می‌نگارد سوگند خورد تا به همه آنان که نقطه‌ای از سرچشمه اندیشه پاکشان بر قلب سپید کاغذ می‌نشانند، حرمت و عزت بخشد .

هفدهم مرداد روز خبرنگار یادآور زحمات بی دریغ و تلاش های خالصانه اصحاب رسانه در پاسداشت از حریم اطلاع رسانی منسجم و منطبق با آزادی های مشروع و مصرح قانونی و اعتلای پرچم مطالبه‌گری از مسوولان و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی در چارچوب وظایف خطیر و رسالت سنگین خبرنگاری است.

به راستی تا به حال سئوال کرده ایم که یک خبرنگار خودش در کجای این زندگی واقعی قرار دارد؟ آیا می دانیم او چگونه زندگی می کند؟ آیا ارزِ زندگی او نیز بالا و پایین می رود؟ شاید تصور کنیم که او یک استثنا است و خوب و بد زندگی به او ربطی ندارد! و شاید او را موجودی مجازی بدانیم که جدای از واقعیت است!؟ اما باید بدانیم که خبرنگار نیز انسانی است مانند بقیه انسانها که حیات دارد، خوب و بد زندگی را درک می کند و ارز و تورم و گرانی نیز زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد.

زندگی او در فضای واقعی است اگر چه کارش در فضای مجازی! او تلاش می کند که اخبار خوب و بد را به ما برساند، اما خودش نیز تاثیر پذیر همین اخبار است.

اگر خوب باشد او نیز خوب و خوش، و اگر بد باشد او نیز بدحال و گرفته. پس باید از او متشکر بود و سپاسگزار تلاشهایش، او را باید قدر بدانیم که آگاهی را نصیب می کند. او را باید ستود به خاطر زحماتش، به خاطر استقبالش از خطر حوداث گوناگون برای خاطر ما! و البته باید او را حامی نیز باشیم. دست او را بگیریم که او نگاه ما را گرفته است و از آنچه نمی دانیم آگاهمان ساخته است. روزتان مبارک!

 

کدخبر: 495089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
خسرو نژاد مبشر
آیا این خبر مفید بود؟