دکتر قجاوند

به گزارش رکنا، متاسفانه گاهی اوقات افراد خانواده به جای این که تلاش کنند تا بتوانند موفقیت های خود را کسب کنند، سعی می کنند از روش های نادرست به موفقیت های کاذب برسند یا مانع پیشرفت و موفقیت بقیه اعضای خانواده شوند.

حسادت در بین اعضای خانواده به عنوان یکی از عادت ها و ویژگی های ناپسند مطرح می شود که از جمله نشانه های بیماری روانی است.حسادت سبب تخریب دیگران می شود و موفقیت ها را از بین می برد. این رفتار ناپسند در دین نیز پسندیده نیست و پیشنهاد می شود افراد به جای حسادت ورزی و کینه که به خشونت یا حتی قتل و نزاع منجر می شود به خودآگاهی برسند و با واقع بینی کامل توانایی های خود را ببینند.

اگر احساس وظیفه شناسی در افراد شکل بگیرد و این روحیه را در خود تقویت کنند کمتر شاهد حسادت‌هایی هستیم که به رقم خوردن جنایات هولناک منجر می شوند. از نگاه جامع شناختی حسادت که به عنوان سرطان روان و ذهن شناخته می‌شود، اساسا احساسی است که ذره ذره افکار منفی، ترس، ناامنی، اضطراب و تمامی دیگر احساسات منفی را به ذهن و روان فرد تزریق می‌کند. گاهی اوقات حسادت به مجموعه‌ای از احساسات مختلف منفی همچون عصبانیت، بی‌لیاقتی، تنفر، دلخوری و درماندگی اطلاق می‌شود و فرد در هر سن و سالی می‌تواند آن را تجربه کند. حسادت حس کاملا بی‌فایده‌ و در عین حال خصلتی مضر است که افراد باید سعی کنند با تمام تلاش از این حس منفی و مخرب دوری کنند.

حسادت سبب می شود صمیمیت و عواطف در خانواده کم رنگ شود و در این موقعیت ها خشونت و پرخاش پررنگ تر می شود و دور شدن اعضای خانواده از هم حس عاطفه را از بین می برد و آن ها به راحتی مرتکب هر جرمی می شوند. مواقع زیادی وجود دارد که افراد روابط خانوادگی‌شان را به دلیل حسادت از دست می‌دهند. حسادت بین اعضای خانواده به درگیری و دعوا منجر می‌شود. همچنین حسادت بین خواهرها و برادرها می‌تواند نزدیکی خانواده را از بین ببرد که در این میان والدین بیشترین آسیب را می‌بینند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟