5 درمان غیردارویی یبوست / فیلم
حجم ویدیو: 23.11M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26

به گزارش رکنا، مشکل یبوست خیلی شایع شده است و حدود یک هفتم افراد بالغ را درگیر کرده است. در این مطلب 5 روش درمان غیردارویی را فرا می گیرید که تا درصد زیادی مشکل یبوست شما را برطرف می کند.

1) ورزش روزانه و مستمر

میزان و شدت ورزش بسیار مهم است. نباید در حدی ورزش کنید که احساس خستگی و کوفتگی داشته باشید. حدود 2،3 نوبت باید ورزش را در طول روز تقسیم کنید و روزی 2،3 بار آنها را انجام دهید.

2) خواب درست و اصولی داشته باشید

باید حدود ساعت 10،11 شب بخوابیم و صبح با طلوع خورشید وقتی هوا روشن می شود از خواب بیدار شویم.

3) تنفس شکمی

تنفس عمیق شکمی کاربرد بسیار دارد و برای درمان خیلی از مشکلات ازجمله یبوست استفاده می شود. شما باید روی یک صندلی بنشینید و به آن تکیه بدهید. سپس یک نفس عمیق از طریق بینی به داخل بدن بکشید. شانه هایتان نباید بالا برود و فقط شکم تان مثل یک بادکنک باید باد کند. حدود چند ثانیه در حد امکان نفس تان را نگه دارید و بعد به صورت فوت کردن شمع با دهان بازدم را خارج کنید. این نفس را حتما انجام دهید.

4) کنترل استرس ها

هرچه بیشتر بتوانیم استرس هایمان را کنترل کنیم و آرامش بیشتری داشته باشیم مشکل یبوست زودتر رفع می شود.

5) ماساژ شکم

با روغن های مختلف مانند روغن کنجد، روغن زیتون و روغن بادام شکم تان را ماساژ دهید. کف دست تان را روی شکم گذاشته و 35 مرتبه درجهت عقربه های ساعت و 35 مرتبه خلاف جهت عقربه های ساعت و 10 مرتبه هم به شکل پارویی این ماساژ را انجام دهید؛ یبوست شما با انجام این کارهای غیردارویی به احتمال زیاد برطرف خواهد شد.

کدخبر: 936516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟