این آبمیوه مخصوص دیابتی هاست

به گزارش رکنا، یک نوشیدنی مفید برای افراد دیابتی را در ادامه معرفی می کنیم.

یک عدد خیار را با یک عدد چوب دارچین و نصف لیمو شیرین و چند برگ نعناع تازه در آب ریخته و مخلوط کنید. از این نوشیدنی افراد درگیر دیابت روزی 2 بار میل کنند.

فواید نوشیدنی دیابتی

1- حاوی آنتی اکسیدان است.

2- یبوست را بهبود می بخشد.

3- به هضم غذا کمک می کند.

4- کلیه ها را سالم نگه می دارد.

5- تعادل الکترولیت را حفظ می کند.

6- برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.

7- برای سلامت دندان ها مفید است.

8- التهاب را کاهش می دهد.

تاثیر خیار بر دیابت

خیار به کاهش قند خون کمک می کند. طی آزمایش های متفاوتی که انجام شده است، مشخص شده که خیار می تواند در کاهش قند خون بدن موثر باشد. این میوه به دلیل داشتن آب فراوان و قند بسیار پایین ممکن است باعث کاهش قند خون شود. بنابراین خیار می تواند خوراکی مناسبی برای افراد دیابتی باشد.

دیابتی‌ها نعناع بخورند

نعناع آنتی اکسیدان طبیعی برای مبارزه با دیابت است. فیبر نعناع و سبزی‌های معطر در روده با قندها مخلوط و جذب شان را کند کرده و برای اشخاص دیابتی بسیار مفید هستند.

لیمو شیرین برای بیماران دیابت مفید است؟

انجمن دیابت آمریکا (ADA) لیمو شیرین را در فهرست مواد غذایی مناسب برای بیماری دیابت قرار داده‌است. پرتقال نیز در این فهرست قرار دارد. اگرچه پرتقال و لیموشیرین تقریبا حاوی مقدار برابری کربوهیدرات هستند، اما لیمو شیرین مقدار قند کمتری دارد.

ارتباط دارچین با دیابت

به گفته محققان، دارچین می تواند قند خون در حالت ناشتا را 10 تا 20 درصد کاهش دهد. محققان توصیه می کنند مصرف روزانه یک گرم دارچین می تواند به افزایش حسایست انسولین و کنترل بهتر دیابت نوع 2 کمک کند. همچنین می تواند موجب کاهش میزان کلسترول بد بدن در مدت 40 روز بعد از مصرف توسط افراد دیابتی میانسال شود.

کدخبر: 931639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟