چه کنیم تا جذب مکمل ها بالاتر برود و کمترین تداخل دارویی را داشته باشد؟

به گزارش رکنا، از آنجایی که مقادیر اضافی ویتامین های محلول در چربی به راحتی از بدن دفع نمی شود پس نباید سر خود و بدون مشورت پزشک یا داروساز مصرف شود.

ویتامین دی

با دوز 1000 و 2000 را به صورت روزانه و دوز 50000 واحد را ماهی یک عدد مصرف کنید مگر اینکه پزشک دوز بیشتری را برایتان تجویز کند.

ویتامین سی

بهترین زمان مصرف آن صبح قبل از صبحانه است.

ویتامین سی خوراکی به صورت کپسول و قرص های بلعیدنی، جویدنی و جوشان موجود است. روزانه بیش از 2000 میلی گرم مصرف نشود.

ویتامین گروه ب

بهترین زمان مصرف آن صبح قبل از صبحانه است. ویتامین ب 12 به تنهایی باید شب همراه شام مصرف شود.

ویتامین آ

بهترین زمان مصرف آن بعد از ناهار است. پرل ویتامین آ معمولا در موارد کمبود این ویتامین تجویز می شود. پس اگر بدون تجویز پزشک می خواهید مصرف کنید بهتر است از مکمل های حاوی این ویتامین استفاده کنید.

ویتامین ای

بهترین زمان مصرف آن بعد از ناهار است. اگر برای اثر آنتی اکسیدانی از این مکمل استفاده می کنید مصرف هفته ای نهایتا 2 یا 3 عدد کافی است.

مولتی ویتامین

بهترین زمان مصرف بعد از ناهار یا صبحانه است. در مولتی ویتامین ها زمان مصرف دقیقی نداریم چون این موضوع بستگی به ترکیبات داخلش دارد. بهتر است به زمان مصرف روی بسته بندی توجه کنید.

آهن

بهترین زمان مصرف آن شب قبل از شام است. اگر با مصرف این مکمل دچار مشکلات گوارشی می شوید بعد از شام مصرفش کنید. مصرف همزمان آهن با کلسیم و زینک تداخل دارد.

کلسیم کربنات

بهترین زمان مصرف آن همراه با غذاست. مصرف کلسیم با ملح سیترات به غذا وابسته نیست و همراه غذا مصرف شود. 2 ساعت با مصرف لبنیات فاصله داشته باشد.

کدخبر: 926409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟