زنان خرماخور بدانند

به گزارش رکنا، خانم هایی که خرما مصرف می کنند و آن را جایگزین قند و شکر کرده اند 70 درصد کمتر دچار کم خونی و رنگ پریدگی می شوند. آنها بدنی سالم و مقاوم تر دارند.

خواص کلی خرما برای زنان

خواص خرما برای زنان بسیار زیاد است و طبق توصیه بیشتر پزشکان این میوه باید جزوی از رژیم روزمره زنان باشد. این میوه دارای فسفر است که باعث فعال شدن سلول‌های عصبی بدن و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود، همچنین آهن موجود در آن باعث بهبود عملکرد گلبول‌های قرمز، خونرسانی بهتر در بدن و در نتیجه کاهش مشکلاتی مانند کم‌خونی می‌شود.

مواد مغذی موجود در خرما از خشکی پوست هم جلوگیری می‌کنند و در تقویت مو و ناخن هم موثر هستند. مصرف این میوه توسط زنان در ایام بارداری، شیردهی و قاعدگی اهمیت ویژه‌ای دارد و مانع بروز بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات هورمونی می‌شود.

خواص خرما برای زنان باردار

مصرف خرما برای زنان در دوران بارداری بیشتر از هر زمان دیگری توصیه می‌شود. مادران باردار میل بیشتری به مصرف شیرینی دارند و خرما می‌تواند انتخاب سالمی در این شرایط باشد تا از ابتلای آن‌ها به دیابت حاملگی جلوگیری شود. به خصوص مصرف انواعی از این میوه مانند خرما خاصویی که طعم شیرین‌تری دارد، میل به مصرف شیرینی‌جات در زنان باردار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین خواص فراوان این میوه در دوران بارداری کمک می‌کند که این ایام راحت‌تر سپری شده و زایمان نیز ساده‌تر شود.

از مهم‌ترین خواص خرما برای زنان باردار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رفع یبوست (که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زنان در دوران بارداری است و خرما به دلیل وجود فیبر فراوان از آن جلوگیری می‌کند)

    تقویت استخوان‌ها به دلیل داشتن سدیم، منیزیم، کلسیم و مس

    درمان کم‌خونی و جلوگیری از مشکلاتی مانند رنگ‌پریدگی، لکه‌بینی و خستگی در دوران بارداری

    افزایش انرژی بدن

    تنظیم قند خون

    کمک به سلامت عضلات رحم برای زایمان راحت‌تر

    کمک به رشد بهتر جنین

خواص خرما برای زنان شیرده

مصرف خرما علاوه بر دوران بارداری، بعد از آن هم توصیه می‌شود. فواید مصرف این میوه پس از زایمان، به خصوص در دوران شیردهی که تغذیه مادر اهمیت زیادی دارد، از دیگر خواص خرما برای زنان عبارتند از:

    افزایش شیر مادر به دلیل وجود پتاسیم فراوان

    حفظ انرژی مادر

    پیشگیری از کم‌خونی در مادر

    افزایش هوش نوزاد

    ضد عفونی کردن شیر و جلوگیری از بیماری و بروز مشکل در نوزاد

    جلوگیری از پوکی استخوان

    کمک به وزن‌گیری بهتر نوزاد

خواص خرما در پریودی

یکی از مهم‌ترین خواص خرما برای زنان ، کاهش مشکلات و دردهای دوران قاعدگی است. به علاوه وجود قند طبیعی و آهن در این میوه کمک می‌کند که زنان در این دوران به مشکلاتی مانند کم‌خونی یا افت قند خون دچار نشوند. مصرف خرما در دوران قاعدگی خلق و خوی فرد را بهبود می‌بخشد و باعث آرامش می‌شود. همچنین با تامین کالری مورد نیاز بدن، میل به مصرف تنقلات مختلف به خصوص شیرینی‌جات را کاهش می‌دهد.

مصرف خرما در این دوران به خصوص برای زنانی که در سنین بالاتر هستند و احتمال کم‌خونی آنها بیشتر است، اهمیت زیادی دارد. در این دوران تغییرات هورمونی در بدن زنان بیشترین شدت را دارد و مصرف خرما تا حد زیادی از مشکلات ناشی از این تغییرات مانند ریزش مو یا ضعیف شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص خرما برای تخمدان

از دیگر خواص خرما برای زنان این است مه این میوه تاثیر اعجاب‌انگیزی بر روی تخمدان دارد و با مصرف آن می‌توان از بیشتر بیماری‌های این اندام جلوگیری کرد. با مصرف خرما می‌توان کیست‌های کوچک‌تر از 8 سانت در خرما را برطرف کرد. خرما مانع ترشح آندروژن می‌شود و با بهبود عملکرد عضلات و سلول‌های این اندام به افزایش تخمک‌گذاری و انجام منظم این کار نیز کمک می‌کند.

کدخبر: 916019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟