برای کاهش سریع قند خون چه بخوریم؟

به گزارش رکنا، خوب است بدانید که سرگیجه و تاری دید از علائم شایع قند خون بالا محسوب می‌شوند. در‌صورت احساس این علائم مصرف مواد غذایی و خوراکی یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پایین آوردن سریع قند خون است. به کمک مصرف مواد غذایی مفید می‌توان میزان قند خون را پایین آورد و آن را به نحو مطلوبی کنترل کرد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که برای کاهش سریع قند خون چه بخوریم؟ برای آشنایی با این لیست معجزه‌آسا و کاربردی مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فواید سرکه سیب برای کاهش سریع قند خون

یکی از مواد غذایی مفید که نقش مفیدی در پایین آوردن قند خون دارد، سرکه سیب است. مصرف سرکه سیب باعث کاهش اسیدهای چرب امگا 3 و هم‌چنین کاهش میزان قند خون می‌شود. اگر طعم تلخ و تند این سرکه برایتان خوشایند نیست، برای مصرف راحت‌تر آن 2 قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در نصف فنجان آب مخلوط و به‌عنوان سس سالاد استفاده کنید.

اما شاید این مواد غذایی برای افرادی که به دیابت شدید مبتلا هستند کاربرد موردنظر را نداشته باشد. این دسته از افراد به منظور کنترل دیابت و میزان قند خون حتما باید تحت نظر پزشک باشند. در‌این‌صورت پزشک متخصص ممکن است با‌توجه‌به شرایط فرد داروهایی هم‌چون انسولین اپیدرا را برای بیمار تجویز کند.

کاهش سریع قند خون با مصرف میوه‌های فیبردار

میوه‌ها معمولا سرشار از فیبر، آب و مواد مغذی مفید هستند که نقش موثری در کاهش سریع قند خون دارند. مصرف میوه‌هایی همچون آووکادو، توت‌ها، سیب، مرکبات و هلو به کند شدن سرعت جذب قند و کنترل میزان قند خون کمک می‌کند. چربی‌های سالم آووکادو، فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان موجود در انواع توت‌ها، فیبر قابل حل در سیب و مرکبات سرشار از آب همچون گریپ‌فروت، نارنگی، پرتقال و لیمو نقش موثری در کنترل قند خون و کاهش سریع آن دارند.

پزشکان برای کسانی‌که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، ممکن است مصرف قرص لیروپریم همراه با رژیم غذایی را توصیه کنند. به‌طورکلی فراموش نکنید، افرادی که قند خون بالا یا دیابت دارند، بهتر است برای آگاهی از مقدار مجاز مصرف میوه با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند. باید میان مصرف میوه‌ها و سایر مواد غذایی تعادل مناسب رعایت شود. همچنین مصرف میوه‌های خشک، انگور، انجیر، موز، گیلاس یا آناناس که باعث بالا رفتن قند خون می‌شوند را به‌حداقل برسانید.

میوه و دانه کدو تبدیل؛ ماده‌ غذایی فوق‌العاده برای پایین آوردن قند خون

پلی‌ ساکارید نوعی کربوهیدرات است که نقش مهمی در کاهش سریع قند خون دارد. اگر شما هم به‌دنبال پاسخ این پرسش هستید که برای پایین آوردن قند خون فوری چه بخوریم؟ کدو تنبل یک صیفی‌ سرشار از پلی ساکارید، فیبر و آنتی اکسیدان و بهترین پایین آورنده قند خون است. مصرف این صیفی محبوب نارنجی در طب سنتی کشورهایی همچون مکزیک یک روش رایج برای کنترل دیابت و قند خون بالا محسوب می‌شود. برای کنترل قند خون بالا می‌توانید کدوی پخته‌شده بخورید.

همچنین دانه‌های کدو تنبل سرشار از چربی‌ها و پروتئین‌های سالم هستند. این مواد مغذی نقش موثری در کاهش قند خون دارند. اگر به دیابت نوع 2 بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستید، ممکن است بنا به تشخیص پزشک در کنار رژیم غذایی به مصرف داروهایی همچون قرص گلوریپا برای کنترل قند خون نیاز داشته باشید.

به کمک عرق شنبلیله قند خون بالا را کنترل کنید

یکی از عرقیات گیاهی که برای کاهش قند خون بالا مصرف می‌شود، عرق شنبلیله است. همچنین مصرف این عرق گیاهی برای کنترل کلسترول و فشار خون بالا نیز مفید خواهد بود. برای پایین آوردن قند خون، یک استکان عرق شنبلیله را با معده پر مصرف کنید. به‌طورکلی توصیه می‌کنیم قبل از استفاده این عرق و هرگونه عرقیات گیاهی برای کنترل قند خون با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. مصرف عرقیات گیاهی معمولا به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کنترل میزان قند خون توصیه می‌شوند.

مصرف دارچین برای کمک به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم دارچین تاثیر مثبتی بر سطح قند خون دارد. دارچین باعث پخش قند در جریان خون و بالا رفتن میزان حساسیت به انسولین می‌شود. این موضوع به معنای عملکرد بهتر انسولین در کاهش قند خون و باعث جذب بهتر گلوکز توسط سلول‌ها خواهد شد. یک راه مناسب برای گنجاندن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه، تهیه آن به‌صورت دمنوش دارچین است. مصرف یک فنجان دمنوش در روز نقش موثری در کنترل قند خون خواهد داشت.

قند خون بالا را با رعایت رژیم غذایی سالم به بهترین نحو کنترل کنید

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که برای کاهش سریع قند خون چه بخوریم؟ مواد غذایی و در دسترسی که به شما معرفی کردیم سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و چربی‌های سالم هستند که نقش موثری در کنترل و کاهش قند خون بالا دارند؛ بنابراین اگر به دیابت مبتلا هستید، پیشنهاد می‌کنیم جایی برای این مواد خوراکی مغذی در رژیم غذایی روزانه‌تان در نظر بگیرید.

مصرف مواد غذایی ممکن است به تنهایی برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت شدید یا دیابت نوع 2 کافی نباشد. در این موارد حتما برای پیدا کردن بهترین روش درمان به پزشک متخصص مراجعه کرده و داروها را با نظر متخصص مصرف کنید.

کدخبر: 914973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟