خواص شگفت انگیز هسته آووکادو که از آن بی خبرید

با توجه به مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، میوه آووکادو بهترین گزینه برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی، کلسترول بالا و فشار خون بالا است. ضمن این که مصرف منظم آن منجر به کاهش سطح التهاب در بدن می شود.

در حالی که مصرف آووکادو منجر به کاهش چربی بد خون یا همان ال دی ال نیز می شود، ذخیره و استفاده از هسته آن بنا به 8 دلیل سلامتی خالی از لطف نیست:

پیشگیری از سرطان: محققان آمریکایی دریافته اند که بیش از 70 درصد ظرفیت آنتی اکسیدانی آووکادو در داخل هسته آن یافت می شود. مصرف این هسته ها علاوه بر این که منجر به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن می شود، راهی است برای جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی بخصوص سرطان های روده بزرگ، ریه، سینه و پروستات.

مبارزه با التهاب و درد: آنتی اکسیدان های موجود در هسته آووکادو و فلاونوئیدهای آن دارای خواص ضد التهابی است. مصرف این هسته ها منجر به کاهش درد و تورم، بهبود عملکرد مفاصل بخصوص در مبتلایان به آرتریت می شود. فلاونوئیدهای موجود در هسته آووکادو برای بهبود سلامت قلب و بهبود گردش خون مفید است.

پشتیبانی از دستگاه گوارش: هسته آووکادو سرشار از فیبر محلول است و حتی فیبر موجود در آن از بسیاری از میوه ها و سبزیجات بیشتر است. فیبر موجود در این میوه بعلاوه خواص آنتی اکسیدانی آن، برای سلامت دستگاه گوارش و بهبود فرایند هضم مفید است.

تعادل قند خون: فیبر موجود در هسته آووکادو یک خاصیت دیگر هم دارد و آن تنظیم قند خون، احساس سیری طولانی مدت و اجتناب از مصرف مواد غذایی غیر مفید است. هنگامی که سطح قند خون در طول روز در حد متعادل باشد، شما کمتر احتمال دارد به پرخوری روی بیاورید و دچار افزایش وزن ناخواسته شوید.

مراقبت از پوست: آسیبهای ناشی از رادیکال های آزاد، خود را به راحتی بر روی پوست نشان می دهند. این در حالی است که سطوح بالای آنتی اکسیدان های موجود در هسته آووکادو منجر به ترمیم این آسیب ها شده و از سلامت پوست حفاظت می کند. هسته آووکادو قادر به پیشگیری از بروز چین و چروک و دیگر علائم پیری در پوست می شود. فلاونول های موجود در آن نیز باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. کلاژن پوست را جوان و محکم نگه می دارد.

کنترل عملکرد تیروئید: مواد مغذی موجود در هسته آووکادو همچنین برای افرادی که از بیماری های مربوط به غده تیروئید مانند کم کاری تیروئید رنج می برند مناسب هستند. افزودن این ماده به رژیم غذایی باعث افزایش تولید هورمون های تیروئیدی شده و سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد. در نتیجه راهی برای کنترل چاقی مفرط محسوب می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن: ترکیبات فنولیک موجود در هسته آووکادو به عنوان دارو برای مقابله با عفونت های ویروسی و آلرژی ها کاربرد دارد. تاثیر آن ها روی بدن باعث افزایش تولید آنتی بادی ها شده و دستگاه ایمنی بدن تقویت می شود. در نتیجه برخی از بیماری ها امکان نفوذ به بدن را پیدا نمی کنند.

مقابله با عفونت های شکمی: ترکیبات ضدالتهابی موجود در هسته آووکادو باعث کاهش دردها و فشارهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت، ورم معده و کولیت می شود. فیبرهای موجود در هسته آووکادو باعث تحریک عملکرد روده ها شده و اجازه نمی دهد هضم غذا به کندی صورت بگیرد. در نتیجه به دفع ضایعات بدن کمک می کند. این هسته مفید به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی برای مقابله با اسهال و مشکلاتی که از عفونت های باکتریایی و ویروسی ناشی می شوند مفید است. ترکیبات فنولیک آن نیز از معده محافظت کرده و مانع از بروز زخم معده می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟