ساده ترین راه لاغری و خوش اندامی

۱. نوشیدنی‌های پرکالری را کنار بگذارید

آمریکایی‌ها روزانه به طور متوسط ۴۰۰ کالری نوشیدنی می‌نوشند. در دیگر کشورها هم نوشیدن تقریبا همین مقدار نوشیدنی رایج است. در واقع از این طریق افراد میزان زیادی کالری وارد بدن خود می‌کنند که فقط باعث چاقی آن‌ها می‌شود و هیچ فایده‌ای برای بدنشان ندارد. برای اینکه به کاهش وزنتان کمک کنید بهتر است از این به بعد آب را جایگزین نوشیدنی‌های پر کالری کنید. آب اصلا کالری ندارد. برای اینکه کمی به آب طعم و مزه بدهید می‌توانید مقداری میوه به آن اضافه کنید.

۲. از فست فودها و غذاهای بسته بندی دوری کنید

غذاهای فرآوری شده معمولاً پر کالری و بزرگترین علت فراگیری چاقی در جامعه هستند. این یکی خیلی راحت است! کافی است خوردن همبرگر و فست‌فود به عنوان ناهار هر روز را متوقف کنید و درعوض ساندویچ ناهار خودتان را میل کنید. به این ترتیب چربی‌های اضافی از شما دور می شوند و غذای سالم‌تری به بدنتان می‌رسانید.

۳. آب بنوشید

عادت آب نوشیدن در ابتدا دشوار است. اما این کار باعث می‌شود بدن شما بعد از حدوداً یک هفته عاشق نوشیدن آب شود. بطری‌های آب درجه‌دار بخصوص وقتی شما این عادت را تازه شروع می‌کنید عالی هستند.

۴. از نان ترتیلا، تکه گوشت کم چرب و سبزیجات استفاده کنید

ترفند کاهش وزن

یکی از راحت‌ترین روش‌ها این است که مقداری گوشت بپزید و آن را برای یکی دو روز آماده داشته باشید. می‌توانید آن را در یخچال نگه دارید. بعداً می‌توانید گوشت و سبزیجات را در یک تابه کمی تفت دهید. این کار بسیار سریع و راحت است. گوشت کم‌چرب و سبزیجات برای کمک به کاهش وزن بسیار مفید هستند. ما به شما استفاده از نان ترتیلا را توصیه می‌کنیم زیرا این نان پروتئین زیادی دارد و میزان کربوهیدرات آن پایین است.

۵. از کاسه و بشقاب‌های کوچک استفاده کنید

کنترل پروتئین بسیار مهم است. وقتی شما از یک بشقاب بزرگ استفاده می کنید، طبعاً می‌خواهید آن را پر کنید و این مطمئناً هیچ کمکی به تناسب اندام Fitness شما نخواهد کرد. پس لازم است به ذهنتان کلک بزنید تا فکر کند غذای بیشتری می‌خورید. همچنین کمی آرام‌تر غذا بخورید. زمان می‌برد که ذهن شما سیری را درک کند و دستور توقف بدهد.

۶. خوراک‌ها را از قبل آماده کنید

شاید آماده کردن غذاها از قبل کار سختی به نظر برسد اما در عوض فقط هر چهار روز یک بار به آشپزی نیاز دارید نه هر روز! چند ظرف نگه دارنده بگیرید و گوشت‌هایتان را برای حداقل چهار روز (یا حتی بیشتر) در یخچال نگه دارید. موقع گرسنگی، بیرون رفتن و فست‌فود خوردن راحت است اما خوراک‌های خانگی هم گزینه‌هایی عالی هستند که به شرط آماده بودن مواد، به سرعت می‌شود آن‌ها را با ماکروویو آماده خوردن کرد.

۷. روزانه ورزش کوتاه کنید

ورزش‌های روزانه برای بدن افراد بسیار مهم هستند. اما باز هم گاهی اوقات وقت یا داشتن انگیزه برای انجام آن سخت می‌شود. اگر در ورزش تازه‌کار هستید، انجام ورزش‌های کوتاه بهترین راهکار است. برداشتن قدم‌های کوچک بهتر از ثابت بودن است.

۸. زمان‌ نشستن را محدود کنید

وقتی که در ماشین هستید، تلویزیون تماشا می‌کنید، سرگرم بازی‌های کامپیوتری هستید و غذا می‌خورید، کلا نشسته‌اید و این فهرست بلندتر از این حرف‌ها است. خب پس بهتر نیست در این باره کاری کنید؟ استراحت‌ها و وقفه‌های کوتاه در حین کار، تکان خوردن روی صندلی و یا بشین و پاشو به طرز شگفت‌آوری به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

فکر نکنید که همین الان باید تمام موارد این فهرست را انجام دهید. کمی زمان می‌برد تا به انجام این کارها عادت کنید بنابراین از خودتان توقع نداشته باشید که یک روزه از این رو به آن رو شوید و سبک زندگی‌تان تغییر کند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟