لیست غذاهایی که روحیه تان را تغییر می دهند

پروتئین: کمی کره بادام زمینی و نصف سیب بردارید، یا تکه ای پنیر ویا چند تا هویج یا هوموس. پروتئین قند خون را ثابت نگه می دارد و شما احساس می کنید انرژی ثابتی دارید.انرژی بیشتر، روحیه بهتر.

موز: یک عدد موز را در وعده ناهارتان بگذارید.بنا براین نه تنها یک ماده شیرین را میل می کنید بلکه دوپامین اضافه هم گرفته‌اید. دوپامین، مهم‌ترین پاداش شیمیایی ما است. وقتی زیر دوش داغ می‌ایستید، بی‌اندازه احساس خوشی می‌کنید، چون در آن شرایط بدنتان دوپامین تولید می‌کند.

چای و قهوه: آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی که خلقتان تنگ بوده بلافاصله با خوردن یک فنجان قهوه حس مطبوعی پیدا کرده باشید؟ کافئین به طرز شگفت آوری برای ما خوبست، هم روحیه را بهتر می‌کند و هم عملکرد شناختی را به طور کلی بهبود می‌بخشد.

زردچوبه: این ادویه زرد رنگ حاوی ماده‌ای است که خاصیت محافظت از اعصاب مغزی رادارد و موجب بالا بردن روحیه می‌شود و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد زردچوبه در بهبود افسردگی موثر است.

اسید چرب امگا 3: چربی ماهی سالومون ساردین، و مکمل های روغن ماهی حاوی اسید DHA می‌باشد. بدن ما نمی‌تواند DHA مورد نیاز خود را بسازد و افرادی که میزان DHA آنها پایین است، بیشتر مستعد افسردگی هستند.

بدخلق کننده‌ها: بله، همچنین غذاهایی هستند که خلق شما را تنگ می کنند. خوراکی‌هایی که باید از منوی غذایتان کنار بگذارید و از لیست خریدتان حذف کنید:

قند: نوسان میزان قند خون چه در کیک باشد و چه در نوشابه، موجب بی‌ثباتی حالات روحی ،بی‌حالی، ناتوانایی برای کاهش وزن و آمادگی برای ابتلای به دیابت Diabetes می‌شود.اگر دلتان یک چیز شیرین می‌خواهد به جای آن یک میوه شیرین میل کنید.

غذاهای فراوری‌شده: بسیاری از افزودنی‌ها در غذاهای فراوری‌شده، به خصوص چربی‌های ترانس مسدودکننده عروق استرس زیادی را به بدن شما تحمیل می‌کند. بدن ما به بسیاری از افزودنی‌های صنعتی عادت نکرده است. آنها از نظر غذایی بدون طعم هستند.

یک غذای شادی آور به این معنا نیست که مقدار زیادی از غذاهای انتخابی به منوی غذای روزانه‌تان اضافه کنید. به این معنا نیست که هر دو ماه نیم کیلو شکلات بخورید. به این معناست که مقدار کمی شکلات نیمه تلخ یا موز یا انواع تمشک یا غذاهای دریایی غنی از امگا 3 را به طور منظم در منوی روزانه‌تان داشته باشید. اینها سرمایه‌گذاری است که برای سلامتی Health خود می‌کنید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟