درمان نفخ شکم با این خوراکی های پر خاصیت

۱. سیر

یکی از بهترین راه‌های درمان‌ نفخ شکم استفاده از سیر است. سیر دارای فواید زیادی است و به دلیل تندی و گرمی‌اش به کاهش سوزش معده کمک می‌کند. اگر دچار سوءهاضمه شده‌اید می‌توانید از سوپ سیر استفاده کنید. ترکیبات مفیدی که در سیر وجود دارد از بروز سرطان جلوگیری می‌کند و بیشترین تاثیر را روی معده و روده می‌گذارد. همچنین برای سلامت قلب هم مفید است.

می‌توانید به جای سوپ سیر محلول سیر را تهیه کنید و روزی ۳ بار از آن بنوشید. برای تهیه این محلول سیر را کمی با آب بجوشانید و کمی فلفل و زیره به آن اضافه کنید. در نهایت آن را از صافی رد کنید و اجازه دهید خنک شود.

می‌توانید ۲ تا ۵ حبه سیر به صورت خام یا پخته در طول هفته استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.

۲. زیره

زیره یک درمان طبیعی سنتی برای رفع نفخ است. برای درمان مشکلات گوارشی از دمنوش زیره استفاده می‌کنند. برای این کار کمی زیره را درون فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. نوشیدن زیره دم کرده یا جویدن دانه‌های زیره باعث تسکین دردهای شما می‌شود. برای از بین بردن دل دردهای کودکانتان می‌توانید به آن‌ها روغن زیره بدهید.

۳. آب‌دوغ

یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای سوءهاضمه استفاده از آب‌دوغ است. آب‌دوغ یا پس‌آب کره گونه‌ای نوشیدنی است که پس از گرفتن کره از شیر یا خامه بدست می‌آید. آب‌دوغ علاوه بر اینکه مشکلات گوارشی شما را از بین می‌برد، به تناسب اندام Fitness و حفظ سلامتیتان هم کمک می‌کند. برای تاثیر بهتر این نوشیدنی می‌توانید کمی پودر زیره به آن اضافه کنید.

۴. آب گرم

برای تضمین سلامت گوارشتان به طور مرتب آب گرم بنوشید. این کار باعث می‌شود گوارشتان عملکردی درست‌تر و بهتر داشته باشد و تجزیه غذا در معده بهتر صورت گیرد. به این ترتیب سیستم گوارشی انرژی کمتری برا هضم غذاها صرف می‌کند.

گاهی به دلیل نفخ شکم و درد آن قادر به خوردن چیزی نیستید در این زمان بهترین کار این است که به طور مرتب آب گرم بنوشید. این کار به حفظ آب بدن و درمان نفخ شکم کمک می‌کند.

۵. ماست پروبیوتیک لاکتیویا

لاکتیویا یک ماست پروبیوتیک خوش‌طعم است که اگر به مدت دو هفته و روزی دوبار در قالب یک برنامه غذایی متعادل مصرف شود از بروز گاه و بی‌گاه مشکلات سطحی هاضمه جلوگیری می‌کند. با این حال نباید تاثیر عادت‌های سالم زندگی را در کنار مصرف خوراکی‌های مفید دست‌ کم بگیرید. ناراحتی‌های گوارشی جزیی به نفخ، گاز معده، قار و قور شکم و از این قبیل مشکلات گفته می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زایمان زن بیوه 2 سال بعد از مرگ شوهرش! + عکس

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

مرگ نجاتبخش حسین در دریای خزر + عکس

دردسر سگ های مزاحم همسایه برای زن تنها در شمال تهران

شهلا عینکی در تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

اقدام احمقانه / دزدان از لحظه سرقت بی ام و عروس و داماد فیلم گرفتند!+ فیلم گفتگو

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

 

کدخبر: 407391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟