روغن طول عمر را بشناسید

 پیش از این بارها در مورد رازهای طول عمر و داشتن زندگی سالم با طول بیشتر گفته ایم ، این بار به نتیجه ی تحقیقات جدیدی از سوی متخصصان خواهیم پرداخت که مصرف نوعی روغن گیاهی را برای حفظ سلامت و افزایش طول عمر توصیه می کنند.روغن زیتون

روغن زیتون طول عمر انسان را بیشتر می کند

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون در طول روز ،تمام چیزی است که نیاز دارید،تا خطر سکته مغزی و سرطان را کاهش دهید ، به گفته کارشناسان خوردن یک قاشق غذا خوری از این روغن در طول روز ،میتواند کمک کند تا زندگی طولانی تری داشته باشید. روغ زیتون ،یک عنصر کلیدی در رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است که گفته میشود ،طول عمر را افزایش میدهد و برای سلامتی Health بسیار مفید است.

کاهش حملات قلبی با روغن زیتون

در حال حاضر،دکتر سارا برور(متخصص تغذیه) و جولیت کولل(مشاور پزشکی)،در کتاب (بهتر بخورید و طولانی تر زندگی کنید)، ادعا میکنند که روغن زیتون، میتواند سال ها،به طول عمر شما بیفزاید. آنها میگویند که در پخت و پزهای روزانه ،از این روغن استفاده کنید که حاوی خاصیت آنتی اکسیدانیوهستند، که میتواند به جلوگیری یا کاهش رشد سرطانی کمک کند و خطرات ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش میدهند ( که تمام اینها از رایج ترین کشنده ها در جهان هستند).

و همچنین کارشناسان میگویند که ممکن است اثرات مضر کلسترول ،فشار خون،بیماریهای مرتبط با سن را کاهش میدهد و عملکرد شناختی را بهبود میبخشد.آنها ادعاهای علمی نیز مبنی بر اینکه ،افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی خود ،میتواند به مردم کمک کند تا از بیماریهای کشنده جلوگیری کنند،وجود دارد.

فواید روغن زیتون برای افزایش طول عمر انسان

روغن زیتون، حاوی کالری زیادی است و همچنین سرشار از چربی های اشباع نشده هستند،که کلسترول و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهند. این روغن، حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E است، که باعث سلامت پوست و چشم ها میشود و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت میکند.

از هر سه نفر انگلیسی،یک نفر به دلایل مختلف به سرطان مبتلا میشود و یک چهارم تمام مرگ و میر ها در انگلیس و ایالات متحده، (که صد ها یا هزاران نفر در هر سال میباشد) ،به خاطر بیماری قلبی است ؛ دکتر سارا و جولیت میگویند:روغن زیتون با ارزش فوق العاده ،با پلی فنل ها بسته بندی میشوند، که بسیاری از آنها،به عنوان ضد التهاب و آنتی اکسیدان ها عمل میکنند.

روغن زیتون ضد سرطان

تحقیقات بسیاری از گذشته تا به الان ،نشان میدهد که روغن زیتون به تنهایی، میتواند سلول های سرطانی را نابود کند. دانشمندان در سال 2015 ،طی مطالعاتی در دانشگاه راتگرز در نیوجرسی دریافتند که ،روغن زیتون چگونه میتواند با سرطان مبارزه کند. محققان دریافتند که ماده ای به نام ( oleocanthal)، در روغن زیتون وجود دارد ،که سلول های سرطانی را در بدن انسان ها میکشد،بدون اینکه کوچکترین آسیب، و ضرری به آنها برساند این ماده، با تجزیه بخشی از سلول های سرطانی که لیزوزوم نام دارد و آزاد کردن پروتئین ها،میتواند سرطان را از بین ببرد.

هنگامی که دانشمندان این ماده را در آزمایشگاه به سلول های سرطانی اعمال کردند،خیلی سریع ، در عرض نیم یا یک ساعت ،از بین رفتند دانشمندان میگویند که:لیزوزوم ،مرکز بازیافت سلول ها است ؛ لیزوزوم، یک سلول تنها و جدا شده است،که به خاطر سمی بودنش میباشد پر از آنزیم های تهاجمی است، که میتواند هر چیزی را که با آن ارتباط برقرار کند،از بین ببرد با این حال ( oleocanthal) ، به سلول های سالم آسیبی نمیرساند فقط آنها را به خواب میبرد و روز بعد مجددا به حالت عادی و نرمال باز میگردند.

 

 

کدخبر: 391969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟