چربی های سمج با این میوه های سمج تر از بین می روند

مصرف میوه ها در فصل گرما به کاهش چربی‌های سمج کمک می‌کنند و به شما ظاهری متناسب می‌ بخشند.

 محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بدن همواره به ترکیب مناسبی از همه گروه های غذایی همچون لبنیات، نان و غلات، میوه و سبزیجات نیاز دارد و یک الگوی صحیح تغذیه ای هرگز به یک گروه غذایی خاص محدود نمی شود.

وی تصریح کرد: در یک رژیم غذایی متعادل، میوه و سبزیجات از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل گرما هستیم، افراد دارای اضافه وزن می توانند میوه های تابستانی را جایگزین انواع شیرینی و مواد غذایی پرچرب کنند.

انوشه افزود: میوه ها سرشار از ویتامین ها و املاح مفید هستند و باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از گرسنگی کاذب می شوند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: بیشتر میوه های فصول گرم سال حاوی آنتی اکسیدان هاپف فیبر و مواد مغذی هستند و در سلامت دستگاه گوارش نقش موثری دارند.

وی ادامه داد : یک فرد عادی مجاز است که سه تا چهار واحد میوه در روز مصرف کند و این تصور نادرستی است که فرد تنها با جایگزینی میوه ها به جای حتی یک وعده غذایی وزن خود را کاهش دهد.

انوشه یادآور شد: هر واحد میوه ۶۰ کالری دارد بنابراین توصیه می شود که در خوردن میوه ها اعتدال رعایت شود. ۱۲ عدد گیلاس ، ۲ عدد زرد آلو درشت ، ۲ عدد آلو، ۲ عدد سیب گلاب و ۱۵ عدد انگور هر کدام معادل یک واحد میوه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟