لیست میوه های ضد چاقی و اضافه وزن

حفظ تناسب اندام Fitness کار سخت و دشواری است و رژیم‌های مختلفی را برای سوزاندن چربی و لاغر‌شدن سراغ داریم. در بیشتر این رژیم‌ها باید از خوردن مواد غذایی مختلفی صرف‌نظر کنید، اما جالب است بدانید با خوردن هم می‌توان لاغر شد! با خوردن بعضی از میوه‌ها و سبزیجات می‌توان در مدت کمی وزن قابل توجهی را کاهش داد.

کلم بروکلی از آن‌دسته سبزیجاتی است که در وعده‌‌های غذایی می‌توان آن را میل کرد. این کلم به اندازه‌ای خوشمزه است که حتی به‌عنوان میان‌وعده هم می‌‌‌توانید میل کنید. کلم بروکلی به‌عنوان یکی از بهترین میوه‌های لاغر‌کننده به حساب می‌آید و سرشار از فیبر و کلسیم است.

پس پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر لاغری هستید، کلم بروکلی را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید. با کلم بروکلی می‌توان اسموتی‌های خوشمزه‌ای نیز درست کرد.

کلم

کلم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین C است، با‌این‌حساب در کنار اینکه در گروه میوه‌‌های لاغر‌کننده قرار می‌گیرد، به‌عنوان یک مکمل عالی برای بالا‌بردن سیستم ایمنی بدن نیز تلقی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به‌دنبال کاهش وزن هم نیستید، باز هم کلم را به وعده‌‌های غذایی خود اضافه کنید.

گل‌کلم

گل‌کلم نیز در دسته میو‌های لاغر‌کننده قرار دارد، جالب است بدانید مصرف گل‌کلم باعث افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان نیز می‌شود. گل‌کلم سرشار از ویتامین C و B 12 است. گل‌کلم را می‌توانید به‌صورت خام مصرف کنید. پختن گل‌کلم باعث افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدان موجود در این سبزی خواهد شد.

گریپ‌فروت

وقتی صحبت از میوه‌های لاغر‌کننده به میان می‌آید. نام گریپ‌فروت را حتماً‌ خواهید شنید، گریپ‌فورت نوشداروی عارضه‌های قلبی است و به‌عنوان منبع بسیار غنی از ویتامین C و B12 به حساب می‌آید. در گریپ‌فروت شاهد حضور میزان قابل‌توجهی پتاسیم نیز هستیم.

لازم‌به‌ذکر است که در گریپ‌فروت‌های قرمز ویتامین A و لیکوپن را شاهد هستیم. گریپ‌فروت به‌لحاظ اندازه هرچقدر که بزرگ‌تر باشد رسیده‌تر و مقوی‌تر است، گریپ‌فروت از آن‌دسته میوه‌های لاغر‌کننده خوشمزه است که نیازی نیست در کنار آن چیز دیگری میل کنید.

کاهو

کاهو سالیان سال است که جای خود را در فهرست میوه‌های لاغر‌کننده تثبیت کرده است. ویتامین‌‌های مختلف گروه B، اسید فولیک و منیزیم از مواردی است که در کاهو یافت می‌شود. این مواد باعث تنظیم قند خون می‌شود و به بهینه‌سازی سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

تربچه

پتاسیم، اسید فولیک، آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین سولفور به مقدار زیادی در تربچه وجود دارد. این سبزی خوشمزه و باطراوت به هضم غذا نیز کمک می‌کند. با‌این‌حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال میوه‌های لاغر‌کننده هستید حتماً تربچه را به سفرۀ خود اضافه کنید.

اسفناج

یکی از غنی‌ترین سبزیجات حاوی آهن، اسفناج است. در کنار آهن،‌ اسفناج منبعی غنی برای اسید فولیک و ویتامین K نیز به حساب می‌آید. اسفناج را می‌توانید به جای کاهو در سالاد استفاده کنید، اگر هم اهل اسموتی هستید دستور ساخت اسموتی‌های خوشمزه‌ای با اسفناج وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟