10 گام طلایی رسیدن به تندرستی

چربی سوزی

در شرایطی که انجام تمرینات هوازی اغلب کالری بیشتری نسبت به تمرینات قدرتی می‌سوزاند، کار با وزنه نیز برای چربی سوزی اهمیت ویژه ای دارد. زمانی که کار با وزنه در یک برنامه مناسب انجام شود، عضله سازی انجام خواهد شد، از مقداری چربی به عنوان منبع انرژی طی تمرینات کار با وزنه استفاده می شود و همچنین مقداری چربی پس از پایان کار با وزنه، زمانی که سوخت و ساز افزایش یافته است، سوزانده می‌شود.

سردرد

اگر شروع سردرد بالای 50 سالگی باشد، تغییر الگوی سردرد، تغییر نوع سردرد، تغییرمحل سردرد یا بیهوش شدن بعد از یک سردرد 30 تا 40 ثانیه‌ای، سردرد همراه با سرطان، سردرد همراه با علائم سیستمیک مثل تب و کاهش وزن، ضعف اندام. سردردی که در معاینه ورم عصب چشم مشاهده شود باید جدی گرفته شود.

اضطراب

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین راه طبیعی برای کاهش اضطراب است، جذب ویتامین دی از راه نور خورشید باعث کاهش علائم افسردگی و اضطراب می‌شود.

مادران دیابتی

یکی از مواردی که ممکن است نوزادان را از طرق مختلف دچار دردسر کند، ابتلای مادران باردار به دیابت Diabetes است. نوزادان چنین مادرانی اغلب دچار مشکلات متعددی ازجمله نارسی و عوارض آن، هیپوگلیسمی یا افت قند خون، ماکروزومی یا رشد بیش‌ از حد جنین و بالاخره زردی می‌شوند. جنین در مادر مبتلابه دیابت بارداری، در محیطی کاملاً متفاوت از یک جنین با مادر سالم قرار دارد. در این وضعیت، گلوکز، آلانین و اسیدهای چرب آزاد به مقدار زیاد از مادر به سمت جنین انتقال می‌یابند. بنابراین غلطت انسولین در کیسه آب افزایش پیدا می‌کند.

چای

احتمال ابتلا به سرطان مری در افرادی که چای خود را دو تا سه دقیقه یا کمتر پس از ریختن در استکان با فنجان می نوشند در مقایسه با کسانی که چای خود را ۶ تا ۷ دقیقه بعد می‌نوشند، ۱۰ برابر بیشتر است.

سکته

یافته‌ها نشان می‌دهد ریسک لخته شدن خون در عروق پا، دست، لگن و ریه‌ها موسوم به «ترومبوآمبولی وریدی» یا VTE با مدت زمان طولانی تماشای تلویزیون افزایش می‌یابد حتی اگر فرد به مقدار کافی تحرک فیزیکی داشته باشد.

خطرات مغزی

پرتاب کردن شیرخواران به سمت بالا، بسیار خطرناک است و کاملاً باید از این عمل اجتناب کرد، علت آن است که در شیرخواران اندازه سر نسبت به بقیه بدن بیشتر است و چگالی، حجم جمجمه و مغز نسبت به بدن متفاوت است و با این کار یکی از مخرب‌ترین فرآیندهای آسیب رسان به مغز، که اساساً تغییر شتاب می گویند رخ می دهد، به همین دلیل است در حوادث Accidents ترافیکی می بینیم که بیشترین آسیب به مغز وارد می شود.

پیاده‌روی

افراد سالمندی که‌ در برنامه روزانه خود پیاده روی سریع را جای می‌دهند نسبت به همسالان خود بیشتر عمر می‌کنند.

قند خون

کیوی بدون چربی است. دو عدد کیوی به تنهایی حاوی فیبر بسیار بالا است و گزینه خوبی است برای کسانی که مدیریت قند خون باید داشته باشند. کیوی میوه خوبی برای سلامت قلب، تنظیم هضم غذا و مدیریت کلسترول(Cholesterol) است.

بیوتین

مصرف این ویتامین در بیماران(patients) دیابتی منجربه حفظ سطح انسولین خون می‌شود و این کار با بهبود سطح گلوکوکیناز آنزیم که مسئول استفاده از گلوکز است صورت می‌گیرد. آنزیم گلوکوکیناز که در کبد وجود دارد، اغلب در مبتلایان به دیابت بسیار کم است. بیوتین در غذاهایی از قبیل بادام و تخم مرغ به میزان زیاد وجود دارد و مکمل‌های آن نیز در دسترس هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟