فرق جو پرک و جو دوسر پرک

 به گزارش رکنا، «هر دو جو هستن دیگه! چطوری خیلی با هم فرق دارن؟!»

جو پرک و جو دوسر را همه می‌شناسید. اما مهمتر از شناخت اسمی آنها این است که بدانید هر کدام چه خاصیتی دارند و نحوه استفاده‌شان به چه صورت است. برای اینکه از ویتامین‌ها و خواص و مواد مغذی بهره‌مند شوید بهتر است قبل از مصرف هر خوراکی اطلاعات مفید و مختصری راجع به ویژگی‌هایشان داشته باشید که با استفاده اشتباه متحمل ضرر نشوید.

جو پرک و جو دوسر از نظر ظاهری کمی شبیه هستند اما اگر دقت کنید تفاوت‌هایشان را خواهید فهمید.

جو پرک:

جو پرک رنگ روشنتری دارد، کمی تپل‌تر و دانه‌هایش سفت‌تر از جو دوسر است. حتما باید به صورت پخته مصرف شود و هرگز خام آن را نخورید. در سوپ و آش خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نسبت جو دوسر زمان بیشتری برای پخت لازم دارد. عطر و طعم خاصی هم ندارد و لعابش هم کمتر است.

به ازای هر 100 گرم جو پرک شما 354 کالری، 12/5 گرم پروتئین و 17/3 گرم فیبر دریافت خواهید کرد.

جو دوسر:

جو دوسر را با برندهای مختلف و حتی به صورت فله‌ای هم دیده‌اید. از جو پرک قد بلندتر و باریکتری دارد. رنگش کمی تیره‌تر است و بافت نرم‌تری دارد. جو دوسر را هم می‌توانید به صورت خام مصرف کنید و هم به صورت پخته قابل استفاده است. لعاب بیشتری دارد و تمام کسانی که ورزشکار هستند یا تناسب اندام برایشان مهم است از جو دوسر زیاد استفاده می‌کنند. به صورت اوت میل پخته یا یخچالی، کوکی، کیک رژیمی خیلی استفاده دارد.

به ازای هر 100 گرم جو دوسر پرک شما 389 کالری، 16/9 گرم پروتئین و 10/6 گرم فیبر دریافت خواهید کرد.

از ویژگی‌های انفرادی هر کدام که بگذریم هر دو منبعی غنی از فیبر، پروتئین و ویتامین ها هستند. آنتی اکسیدان دارند و برای حفظ سلامتی بدن خیلی کاربرد دارند. اگر دیابت دارید استفاده از آن برایتان مفید است. در درمان یبوست هم کمک شما خواهد بود.

با مطالعه تفاوت‌ها و دیدن خواص آنها حتما در رژیم غذاییتان از جو به هر شکلی که مناسب سبک زندگیتان است استفاده کنید. 

منبع: راهنماتو / نغمه افشار

کدخبر: 940046 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟