رایج ترین اشتباهات در آشپزی + فیلم
حجم ویدیو: 23.69M | مدت زمان ویدیو: 00:03:13

به گزارش رکنا، همه ما عادت های اشتباهی در زندگی روزمره و آشپزی مرتکب می شویم که قطعا اگر بدانیم چه ضررهایی به بدن مان می رساند از انجام آنها خودداری خواهیم کرد. اولین اشتباه اضافه کردن نمک در روغن داغ است که باید بدانیم سرطانزاست زیرا باعث می شود نقطه دود روغن کاهش یافته و مواد سمی و سرطانزا در روغن ایجاد شود. اشتباه دوم حرارت دادن عسل یا استفاده از آن در آب جوش است که با این کار یک ماده سمی به نام هیدروکسی متیل فورفورال تولید می شود که محلول در آب است. این ماده سمی برای زنبورها کشنده و برای انسان سرطانزا است که ایجاد سمیت ژنتیکی می کند.

اشتباه سوم در آشپزی این است که گوشت را کباب می کنیم که ما ایرانیان عاشق کبابیم ولی روش پخت آن مهم است. روغنی که از گوشت روی خاکستر آتش می ریزد موجب ایجاد هیدروکربن های آروماتیک معطر می شود که سرطانزاست و ازطریق آتش روی گوشت قرار می گیرد. بهتر است گوشت کبابی را در فویل قرار دهیم. اشتباه رایج چهارم استفاده از مواد غذایی کپک زده است که اغلب ما بخش کپک رب یا هر ماده غذایی دیگر را جدا کرده و بقیه آن را استفاده می کنیم که موجب سرطان کبد می شود.

اشتباه پنجم استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در مایکروفر است که این ظروف در دمای بالای 40 درجه سانتی گراد موجب آزاد شدن ماده شیمیایی و سرطانزای استایرن می شود که سمیت عصبی هم دارد. شاید با انجام این اشتباهات برای چند بار اتفاقی نیفتد اما باور کنید در طولانی مدت متوجه آثار سوء این اشتباهات و آسیب های برگشت ناپذیر آن می شوید. پس از ظروف پلاستیکی در مایکروفر استفاده نکنید و همچنین از کشیدن غذاهای داغ در ظروف پلاستیکی خودداری کنید.

کدخبر: 841138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟