نکات طلایی در پخت خورش قیمه نذری + فیلم
حجم ویدیو: 8.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

به گزارش رکنا، خورش قیمه یکی از متداول ترین خورش ها در بین غذاهای نذری ماه محرم است. نکات زیر را در تهیه خورش قیمه باید در نظر گرفت تا خوشمزه شود.

۱ – برای پخت خورش قیمه نذری حتما یک روز قبل لپه را خیس و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن خارج شود.

۲ – برای پخت حتما از پیار داغ فراوان استفاده کنید.

۳ – حتما از گوشت گوسفند استفاده کنید.

۴ – برای طعم دار کردن از زردچوبه ، ادویه هفت رنگ و دارچین استفاده کنید.

۵ – در هنگام پخت چند عدد پیاز بزرگ را پوست کنده و درون خورش بگذارید تا بپزد. بعد از پختن پیاز آن را از درون خورش خارج کرده و کامل میسک کرده و مجدد درون خورش بریزید.با این کار خورش غلظت خوبی خواهد داشت.

۶ – علاوه بر اضافه کردن رب از گوجه فرنگی رنده شده هم استفاده کنید.

۷ – نیم ساعت تا یک ساعت قبل از این که خورش را از روی شعله بردارید مقداری گلاب درون خورش ریخته و صبر کنید تا خور کامل جا بیفتد.

۸ – برای روغن انداختن خورش چند قالب یخ به خورش تان اضافه کنید.

۹ – برای سرخ کردن سیب زمینی ها به روغن علاوه بر نمک مقداری زردچوبه هم بزنید و سیب زمینی ها را قبل از سرخ کردن برای چند دقیقه در آب جوش، بجوشانید.

۱۰ – لیمو امانی را از یک روز قبل با چاقو چند عدد سوراخ کرده و درون آب بگذارید تا تلخی پوست آن خارج شود.

۱۱ – هرگز برای خورش قیمه از رب انار یا رب نارنج به عنوان چاشنی استفاده نکنید زیرا رنگ خورش شما را تیره می کند.

برای خوشمزه تر شدن خورش قیمه توصیه می شود از گوشت سردست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده کنید. البته در صورتی که منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید از گوشت های سفید مانند گوشت بلدرچین ، گوشت مرغ و … نیز استفاده کنید.

تلخ شدن خورش

تلخ شدن خورش قیمه تنها یک دلیل دارد و آن هم لیمو عمانی است. اگر لیمو عمانی را زود داخل خورشت بیندازید خورشت شما را تلخ خواهد کرد. ضمن اینکه اگر لیمو عمانی را یک ساعت قبل از انداختن داخل خورش سوراخ کنید و داخل آب بگذارید تلخی آن برطرف می شود.

اگر از گوشت گوسفند تازه استفاده می کنید هیچ آماده سازی را نمی خواهد بعد از شستن استفاده کنید. اگر از گوشت گوساله استفاده می کنید باید آن را در آب آرام آرام بجوشانید تا کف کند و همین طور کفش را با کفگیر بگیرید و بعد بشویید. این کار باعث می شود گوشت تان خوب تمیز شود و رنگ خورش هم روشن دربیاید.

گاهی اوقات بعضی لپه ها دیر می پزند، اگر تصادفا از این لپه ها داشتید قبلا کامل بپزید و بعد استفاده کنید. لیمو امانی را حتما بعد از سوراخ کردن در آب جوش بگذارید تا تلخی آبش را بگیرید و تقریبا یک ساعت مانده به جا افتادن خورش بریزید داخلش. اگر زودتر بریزید خورش شما سیاه می شود و اگر دیرتر بریزید طعم لیمو به خورد خورش نمی رود.

کدخبر: 813647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟