طرز تهیه بامیه لبنانی

به گزارش رکنا، بامیه لبنانی مانند بامیه خودمان است که در ایام ماه رمضان زیاد مصرف می شود اما کمی ادویه های آن متفاوت است. طرز تهیه این خوراکی خوشمزه را در ادامه بخوانید.

مواد لازم :

آردسفید                                1/5 پیمانه

آردسنگک                               یک پیمانه

ماست                           3 قاشق سوپخوری

کره ذوب شده                3قاشق سوپخوری

تخم مرغ                              2 عدد

زعفران دم شده                   1/2 قاشق چ

پودر هل و دارچین                    1/2 ق چ

خمیر مایه                    2 ق چ (اگر می خواهید خشک تر شود 1/5 ق چ می توانید بریزید

آب ولرم                       1/2 پیمانه

شکر                            یک  ق چ

طرز تهیه:

اول شربت بامیه را درست کنید و بگذارید خنک شود. یک لیوان شکر را با یک لیوان سرخالی آب مخلوط کرده کمی هم بزنید تا شکر حل شود. سپس مخلوط شکر و آب را روی حرارت گذاشته به محض جوش آمدن دیگر هم نزنید. بعد از اینکه محلول شکر و آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کرده و بگذارید 20 دقیقه ریز بجوشد و بعد از این زمان 2 ق گلاب، یک ق آبلیمو و یا 1/4 ق جوهرلیموی حل شده در آب و یک قاشق پر گلوکز می ریزید داخلش و 5 دقیقه بعد شربت حاضر است. بگذارید خنک شود.

یک قاشق شکر را با آب ولرم حل کرده و خمیرمایه را بریزید روی آن. دیگر قاشق نزنید. درش را بگذارید و 10دقیقه بگذارید جای گرم تا عمل بیاید.

در ظرفی دیگر ماست و کره و پودر هل و دارچین را مخلوط کرده و آرد را اضافه کنید؛ تا جایی که به دست نچسبد. اگر چسبناک بود با قاشق آرد را بریزید تا خمیرمان حالت چسب نداشته باشد. خمیر را 5دقیقه ورز و مشت و مال بدهید و بگذارید داخل ظرف چرب شده و درش را بگذارید و خوب بپوشانید.

جای گرم بگذارید به مدت ١ تا ١/٥ ساعت تا پف کند. بعد از استراحت خمیر با مشت محکم پفش را بگیرید و کمی ورز دهید. بعد یک تخم مرغ اضافه کرده با همزن مخلوط کرده و بعد تخم مرغ دوم را اضافه کنید. باز با همزن می زنیم. خیلی نیازی به زدن نیست. فقط خوب تخم مرغ و خمیر مخلوط شود.

حالا یک خمیر کاملا چسبناک داریم. داخل قیف ماسوره دار ریخته و داخل روغنی که هنوز خوب داغ نشده می ریزیم، وقتی یک طرف سرخ شد برگردانید طرف دیگر هم سرخ شود و بعد داخل دستمال آشپزخانه روغن اضافه را گرفته و بعد داخل شربت بگذارید.

شربت ولرم است؛ نه خیلی داغ و نه خیلی خنک .

بامیه های لذیذ آماده اند. روی شان را با پسته تزیین کنید.

نوش جان

کدخبر: 789754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟