آموزش پخت دلمه سیب زمینی + فیلم
حجم ویدیو: 11.70M | مدت زمان ویدیو: 00:03:50

دلمه از غذاهای پرطرفداری است که در انواع و طعم های مختلفی از قبیل دلمه برگ، بادمجان و گوجه می‌توان آن را تهیه کرد.

به گزارش رکنا، یک کارشناس آشپزی طرز تهیه دلمه سیب زمینی را مرحله به مرحله آموزش داده است.

دلمه سیب زمینی، یکی از انواع دلمه ها است که طعم متفاوتی دارد که ویدئوی آموزش پخت مرحله به مرحله این دلمه قابل مشاهده است. علاوه بر فیلم در ادامه طرز تهیه این دلمه خوشمزه را به روشی دیگر فرا بگیرید.

این بار قرار است با سیب زمینی دلمه تهیه شود و بسیار شیک و مجلسی می باشد. اما مواد اولیه این دلمه بسیار در دسترس است و کمی با دلمه های دیگر فرق دارد ولی طعم و مزه بسیار خوبی دارد بهتر است برای تهیه این دلمه از سیب زمینی های یکدست و یک اندازه استفاده کنید و حتما دقت کنید از قابلمه ای استفاده کنید که دلمه ها در کنار هم فشرده باشند و فضای خالی نداشته باشند، طعم این دلمه را شاید کمتر کسی دوست نداشته باشید زیرا بیشتر ما عاشق سیب زمینی هستیم. شما به راحتی می توانید با تنوع غذایی روند آشپزی را برای خود آسان و دلپذیر کنید.

مواد لازم برای تهیه دلمه سیب زمینی شکم پر

    سیب زمینی ۸ عدد

    گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

    پیاز ۱ عدد

    سیر ۱ حبه

    فلفل دلمه ۱ عدد

    قارچ ۱۰ عدد

    گوجه ۲ عدد

    نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

    آب ۲ پیمانه

    رب ۲ ق غذا خوری

    نمک به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه سیب زمینی با گوشت چرخ کرده در فر و قابلمه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و و با کمک قاشق دسر یا ابزار مخصوص وسط سیب زمینی را خالی کنید دقت کنید زیاد سیب زمینی را نازک یا کلفت نکنید سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود و بعد سیب زمینی ها را داخل روغن داغ خوب سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر پوره شده را افزوده و سپس گوشت را به همراه نمک و فلفل سیاه افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه قارچ اسلایس شده و فلفل دلمه نگینی شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در انتها گوجه فرنگی را به شکل مکعبی ریز خرد کره و با مواد تفت داده تا همه کاملا نرم و یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه دلمه سیب زمینی

حالا که مواد میانی کمی خنک شدند با قاشق از آن بردارید و داخل شکم سیب زمینی ها را پر کنید و خوب فشرده کنید تا در حین پخت از سیب زمینی بیرون نریزد شما برای پخت دلمه سیب زمینی دو راه دارید می توانید هم با فر و هم داخل قابلمه این دلمه را طبخ کنید.

مرحله چهارم: پخت دلمه سیب زمینی در فر و قابلمه

حالا دلمه سیب زمینی ها را به صورت فشرده داخل قابلمه یا ظرف پیرکس مخصوص فر قرار دهید برای تهیه سس رب را با آب ولرم و نمک مخلوط کنید تا سس رقیقی بدست بیاد سپس کنار سیب زمینی ها سس را بریزید و به روی حرارت ملایم گذاشته تا پخته شود و سس غلیظ شود برای روش تهیه در فر، ظرف را در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا دلمه ها پخته شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دلمه سیب زمینی بدون فر و با فر

    بهتر است برای خوش رنگ شدن دلمه ها هر از چند گاهی سس را با قاشق روی سیب زمینی ها بریزید.

    می توانید به دلخواه در تهیه سس از گوجه پوره شده و رب استفاده کنید.

    می توانید کمی آبلیمو به عنوان چاشنی به سس اضافه کنید.

    افزودن سیر اختیاری و قابل حذف است.

    می توانید قارچ را نیز خذف کنید.

کدخبر: 777025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟