آموزش پخت کیک خرما + فیلم
حجم ویدیو: 39.06M | مدت زمان ویدیو: 00:12:42

کیک خرما به دلیل داشتن خرما برای بدن مفید است. طرز پخت این کیک خوشمزه را در ادامه بخوانید.

به گزارش رکنا، کیک خرما یکی از کیک های بین المللی است که در سراسر دنیا به دلیل مقوی بودن آن بسیار محبوب است و می توانید برای عصرونه برای کودکان خود این کیک را طبخ کنید. این کیک رژیمی است و برای افراد مبتلا به دیابت نیز بسیار مفید است زیرا به دلیل داشتن خرما از خواص خوب آن بهره مند است مانند سلامت قلب، تنظیم کلسترول، سلامت استخوان، فشارخون را تنظیم می کند و باعث افزایش انرژی می شود. شما می توانید به دلخواه به کیک خرما کمی گردوی خرد شده نیز اضافه کنید. شما برای تهیه این کیک از هر نوع خرمایی که دوست دارید استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک خرمای خانگی ساده

    خرما ۳/۴ پیمانه

    تخم مرغ ۲ عدد

    آرد ۲ پیمانه

    شکر ۱/۲ پیمانه

    شیر یا آب ۱ پیمانه

    گردو نگینی ۱/۲ پیمانه

    روغن مایع ۳/۴ پیمانه

    دارچین ۱/۲ ق چای خوری

    وانیل ۱/۴ ق چای خوری

    بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک خرما با شیر و گردو و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا هسته خرما را جدا کنید سپس یک قابلمه آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد سپس خرما را داخل آب در حال جوش ریخته بعد از چند دقیقه آبکش کنید سپس به راحتی پوستش را جدا کنید. همه مواد را داخل محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید. فر را روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: میکس کردن خرما

خرما و شیر را داخل مخلوط کن ریخته و دستگاه را روشن کنید تا مواد به خوبی میکس و خرما ها پوره شوند در ادامه تخم مرغ و شکر و وانیل و دارچین را با همزن برقی با دور تند به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مواد حجیم و کشدار شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط شیر و خرما را افزوده و به مدت ۱ دقیقه با دور کند همزن برقی بزنید تا مخلوط شوند سپس روغن را نیز اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند در انتها گردو خرد شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک خرما خانگی

قالب گردی به قطر ۲۵ سانت را انتخاب کنید و کف قالب را آرد پاشی یا کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب ریخته و چند بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه گذاشته و ۶۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شوند بعد از سرد شدن از قالب جدا کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک خرما و دارچین و گردو

شکر را تا جایی که امکان داشت کم شده است و آن را حذف نکنید زیرا کیک خمیری می شود.

برای اینکه گردو ها به ته کی نروند بهتر است گردو ها را با یک ق غذا خوری آرد مخلوط کنید و الک کنید سپس اضافه کنید.

دما را برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

با توجه به دماهای مختلف فر بعد از گذشت ۵۰ دقیقه کیک را چک کنید.

کدخبر: 745131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟