9نکته برای پخت بهتر کیک و شیرینی

کیک و شیرینی در مهمانی ها و دورهمی ها پای ثابت است.

به گزارش رکنا ، در پخت کیک و شیرینی این توصیه ها را رعایت کنید.

۱: آرد

برای اسفنجی شدن کیک آرد کیک وشیرینی را سه بار الک کنید و همچنین هر مقدار بیکینگ پودر که لازم است هم بریزید داخل آرد و با آرد سه بار الک شود.

۲:سفیده

برای آماده کردن کیک زرده و سفیده تخم مرغ را کاملا از هم جدا کنید. زرده داخل سفیده اصلا نباشد. بعد سفیده را داخل یک ظرف بریزید و اینقدر هم بزنید تا کاملا پف کند. وقتی ظرف را کج کردید نریزد (حالت خامه فرم گرفته) برای اینکه سفیده خوب پف کند میزان شکری که قراراست به کیک اضافه کنیدحدود یک سوم آن را به سفیده اضافه کنید وخوب هم بزنید(برای زدن سفیده هم آن رافقط دریک جهت هم بزنید)

۳:زرده تخم مرغ:

زرده تخم مرغ برای پف کردن کیک

زرده تخم مرغ و شکر را باید خوب هم بزنید تا رنگ زردی تخم مرغ گرفته شود وسفید شود. حدود ۳ دقیقه طول می کشد.

۴: بیکینگ پودر

یکی از مهم ترین نکات پف نکردن کیک بیکینگ پودر است

بیکینگ پودر باید به اندازه باشد و کم نباشد. برای هر لیوان کیک یک قاشق چایخوری سر خالی لازم است. همچنین اگر بیکینگ پودر خراب یا کهنه باشد کیک پف نمی کند. بیکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا سالم و تازه بماند.

۵:مواد کیک:

همیشه شیر و ماست و تخم مرغ و کره باید حتما به دمای محیط رسیده باشد و بعد به کیک تان اضافه کنید. این کار باعث پوک شدن کیک می شود( به جز مواردی که گفته باشد سرد)

۶:جهت هم زدن برای پف کردن کیک مهم است:

تنها جهت هم زدن سفیده برای کیک مهم نیست بلکه باید همه مواد کیک را چه با هم زن چه باقاشق به یک جهت هم بزنید تا پف کیک نخوابد( مثلا جهت عقربه های ساعت)

۷:فر:

در فر درحین پخت به هیچ وجه نباید باز شود چون پف کیک و شیرینی شما می خوابد. وقتی بوی کیک از فر بلند شد در فر را می توانید باز کنید و با یک خلال دندان چک کنید که کیک پخته یا نه؛ اگر چیزی به خلال نچسبید کیک پخته است.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل که می خواهید کیک و شیرینی را داخل فر بگذارید روشن کنید .

نکته۸: در آخرین مرحله که همه مواد را باهم مخلوط کردید بعد سفیده را باید قاشق چوبی یا پلاستیکی (فلزی نباشد)

در یک جهت به مواد اضافه می کنیم. سفیده را درحدی به مواد اضافه می کنیم که فقط مخلوط شود. درواقع سفیده نباید با مواد دیگر کیک هم زده شود. در حد قاطی شدن کافی است. برای اضافه کردن سفید به کیک اصلا از قاشق فلزی و هم زن استفاده نکنید.

نکته۹:

اگر کیکی که درست می کنید در دستور آن ماست دارد بیکینگ پودر را به آرد اضافه نکنید. باید به ماست اضافه کنیدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟