نان شلشلو از نان های جنوب کشور

به گزارش رکنا ، نان شلشلو یک نان محلی استان لارستان است. در تهیه این نان معمولا از سس مهیاوه استفاده می شود.

مواد لازم نان شلشلو:

آرد سفید دو لیوان فرانسوی دسته دار

تخم مرغ یک عدد

شیر ولرم یک لیوان

روغن یک استکان سرخالی

بکینگ پودر یک ق چ خ

خمیر مایه فوری یک ق م خ

نمک به میزان لازم

زعفران به میزان لازم

شکر نصف ق چ

مهیاوه برای روی نان

کنجد برای روی نان

طرز تهیه نان شلشلو :

اول یک لیوان شیر ولرم رو با شکر هم میزنیم بعد خمیر مایه رو روش میریزم و آرام هم میزنیم میذاریم جای گرم ده دقیقه تا عمل بیاد سپس دو لیوان آرد رو با بکینگ پودر الک میکنیم کنار میذاریم حالا تخم مرغ رو در ظرفی هم میزنیم بعد روغن رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم نمک رو به اندازه نصف ق چ خوری یکم بیشتر اضافه میکنیم و هم میزنیم.

بعد مخلوط شیر و خمیر مایه رو اضافه میکنیم بعد هم مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه میکنیم و با هم زن دستی هم میزنیم و زعفران دم کرده را بهش اضافه میکنیم یک لیوان آب ولرم رو کنار دستمون میذاریم و کم کم بهش آب اضافه میکنیم . بعد میذاریم یک ساعت استراحت کنه ؛ من تو ماکرو استراحت دادم تا به غلظت مناسب برسه.

بعد از یک ساعت هم میزنیم یک کاسه مهیاوه یک کاسه روغن مایع مقداری کنجد و یک تابه نچسب کوچیک و یک قابلمه رو آماده میکنیم در تابه کمی روغن میریزیم خیلی کم روغن میریزیم میذاریم تابه داغ بشه با یک ملاقه از مواد برمیداریم و در تابه میریزیم و تابه رو میچرخانیم.

نباید ضخیم بشه میدونید چرا میچرخونیم ؟ تا خوب همه جا پخش شه بعد میذاریم رو حرارت و‌ مهیاوه به صورت قطره ای روش میریزیم و بعد هم کنجد و میذاریم قشنگ بپزه حباب حباب میشه روش و با یه کاردک بزنید زیرش قشنگ بلند میشه خیلی راحت عین پنکیک. بعد میذاریم تو قابلمه‌ و با قاشق چایخوری روش روغن میریزیم کمی و به همین ترتیب ادامه میدیم تا تموم بشه. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

@najmebanoo2

کدخبر: 653713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟