کیک زنجبیلی با رویه سیب

به گزارش رکنا ، اگر از طرفداران کیک و شیرینی هستید کیک زنجبیلی با رویه سیب را به شما پیشنهاد می کنیم.

سس سیب این کیک را فوق‌العاده خوشمزه می‌کند این کیک را می‌توان به صورت گرم همراه با پودینگ و بستنی یا با یک نوشیدنی گرم میل کنید.

مواد لازم کیک زنجبیلی

آرد سفید: 250 گرم

بی‌کربنات سدیم: یک و یک‌دوم

شکر نرم: 200 گرم

تخم‌مرغ: دو عدد

دارچین: به مقدار لازم

روغن گیاهی (مثل ذرت و کنجد): به میزان لازم

سس تافی: به میزان لازم

کره: 25 گرم

زنجبیل: دو قاشق چای خوری

سیب: دو عدد

شکر قهوه‌ای: دو قاشق

روش تهیه کیک زنجبیلی

برای درست کردن این کیک که شامل رویه سیب است، در ابتدا کره را داخل ماهی تابه روی حرارت ملایم می‌گذاریم، سپس شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کرده و بعد از آن سیب‌های پوست گرفته شده را به آن اضافه می‌کنیم، مرتب هم می‌زنیم و بعد می‌گذاریم تا خنک شود. فر را در دمای 180 درجه روشن می‌کنیم و در ظرفی را که قرار است کیک در آن پخته شود، کامل چرب می‌کنیم.

سپس آرد بی‌کربنات سدیم و زنجبیل رنده شده را با هم مخلوط می‌کنیم حالا در یک ظرف جدا گانه شکر، تخم‌مرغ، روغن و سیب پوره شده را مخلوط و خوب هم می‌زنیم. مواد خشک را با این مواد مخلوط کرده و با همزن می‌زنیم. حالا مخلوط ایجاد شده را درون ظرفی می‌ریزیم که چرب کردیم و حدود 40 تا 45 دقیقه به آن اجازه پخت می‌دهیم.

سپس با آلومینیوم می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم حدود پنج تا 10 دقیقه بپزد، درنهایت فر را خاموش می‌کنیم و می‌گذاریم کیک مدتی را درون فر بماند. سپس با سس تافی و... کیک‌ را تزئین می‌‌کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟