دسر طالبی و طرز تهیه

دسر طالبی / به گزارش رکنا ، دسر طالبی نوعی دسر کرمی و ژلاتینی است که مثل بقیه دسر های ژلاتینی خیلی راحت و در کمترین زمان می تونیم تهیه اش کنیم و از سرو کردنش چه برای اعضای خانواده چه برای دوستان و عزیزانمون در میهمانی ها حسابی لذت ببریم و البته این دسر به خاطر سبک و زود هضم بودنش از دسرهای پرطرفدار است.

مواد لازم

1 عدد طالبی متوسط

2 ق‌س پودر ژلاتین + 1 ق‌چ

2 /1 پیمانه خامه صبحانه

4 ق‌س شکر

1 طالبی را شسته و گوشت میوه را از پوست و تخم‌ها جدا کنید. میوه را پوره کنید، برای این کار، هم از مخلوط‌کن یا غذاساز می‌توان استفاده کرد و هم می‌توان طالبی را با رنده ریز رنده کرد.

2 پوره طالبی را در قابلمه‌ای ریخته، با شکر مخلوط کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید. کمی که پوره میوه گرم شد، همه پودر ژلاتین را روی آن بپاشید.

3 دائم مخلوط را هم بزنید تا پودر ژلاتین با میوه و شکر به خوبی حل شود. مخلوط را از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد. حالا خامه را اضافه کرده، هم بزنید تا خوب با مواد حل شده و یکدست شود.

4 قالب مورد نظر را کمی خیس کرده و در فریزر بگذارید. بعد از چند دقیقه وقتی تیغه‌های یخ را در قالب دیدید آن را از فریزر بیرون آورده و دسر را در قالب بریزید.

5 دسر را در یخچال به مدت 4 تا 5 ساعت بگذارید تا ژلاتین باعث شود دسر خوب خودش را بگیرد. بعد از این مدت قالب را بیرون آورده، در ظرف موردنظر برگردانده و سرو کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟