فوت و فن درست کردن پنکیک سبزیجات + عکس

 آماده‌سازی پنکیک سبزیجات حدود نیم ساعت زمان لازم دارد. کافی است سبزیجات مورد علاقه‌تان را خرد کنید، با مایه پنکیک ساده مخلوط کنید و پنکیک سبزیجات درست کنید.

سبزیجات لازم برای تهیه پنکیک سبزیجات

یک عدد کدو سبز بزرگ

هشت عدد هویج متوسط (پوست‌کنده)

سه حبه سیر

چهار شاخه پیازچه

مواد لازم

50 گرم کره

یک پیمانه شیر پرچرب

یک عدد تخم مرغ

یک پیمانه آرد سفید

یک قاشق غذاخوری شکر

یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک

یک‌ونیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

برای شروع همه سبزیجات را بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. سپس هویج و کدو را با رنده درشت رنده کنید. حبه‌های سیر هم با رنده ریز رنده کنید. اما جعفری و پیازچه‌ها را با چاقو متوسط خرد کنید.

بعد از آماده‌سازی سبزیجات سراغ درست کردن مایه پنکیک می‌رویم. کره را از یخچال بیرون بیاورید تا با محیط هم‌دما شود. یک کاسه بزرگ بردارید و آرد سفید را با نمک، شکر و بیکینگ پودر با هم مخلوط کنید. یک کاسه دیگر بردارید. تخم مرغ را داخل آن بشکنید و با چنگال بزنید. شیر و کره ذوب شده را آرام به تخم مرغ اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مایه یکدست و منسجم شود. سپس داخل کاسه آرد سفید بریزید و مخلوط کنید.

حالا تمام سبزیجات را به مایه پنکیک اضافه کنید و مخلوط کنید. در صورت نیاز مقداری نمک هم اضافه کنید. یک قابلمه کوچک تفلون را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مایه پنکیک سبزیجات را داخل قابلمه بریزید (مقدار آن بستگی به اندازه قابلمه دارد).

حرارت را کم کنید. بعد از این که مایه پنکیک شروع به حباب انداختن کرد، آن را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید. با مابقی مواد هم به همین صورت پنکیک درست کنید. پنکیک سبزیجات آماده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟