دستور پخت پنکیک ساده ویژه صبحانه

پنکیک را می‌توانید یک صبحانه کامل بدانید. صبحانه‌ای که شما را از ایستادن در صف نانوایی ابتدای صبح بی‌نیاز می‌کند. این خوراکی را با موادی که اغلب در خانه‌ها پیدا می‌شود، می‌توان آماده کرد. در ادامه این مطلب، طرز تهیه پنکیک ساده را به شما آموزش می‌دهیم و تا با سلیقه خودتان، آن را طعم‌دار و سرو کنید.

مواد لازم

آرد: ۱ پیمانه

شیر پرچرب: ۱ پیمانه

کره: ۳۰ گرم

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۱ عدد

بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه

تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید و با همزن برقی خوب بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کرده و تا زمان ایجاد شدن یک کرم لطیف و آب شدن شکرها به زدن ادامه دهید.

سپس وانیل را اضافه کرده و به خوبی با مواد مخلوط کنید. اگر با طعم وانیل میانه‌ای ندارید، می‌توانید آن را از دستور غذایتان حذف کنید.

کره‌ای که در دمای اتاق نرم شده را همراه با شیر به مواد اضافه کرده و با همزن برقی، خوب هم بزنید.

در آخر نمک، بیکینگ پودر و آرد را با هم از الک بگذرانید و سپس به مواد اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد با مواد، به جای همزن برقی از قاشق استفاده کنید تا پنکیک‌تان در زمان طبخ کمی پفدار و پوک شود.

روغن را در یک تابه روی شعله متوسط داغ کنید. وقتی گلوله‌های آرد کاملا با مواد مخلوط شد، یک قاشق پر از مواد را بردارید و به شکل یک دایره به اندازه کف دست در تابه بریزید.

پس از سرخ شدن پنکیک، روی دیگر آن را در تابه برگردانده و سرخ کنید.

در این مطلب، ما طرز تهیه پنکیک ساده را با شما در میان گذاشتیم. این پنکیک را می‌توانید با شیره انگور، شربت آلبالو، عسل یا دیگر شیرین‌کننده‌های دلخواهتان سرو کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 457814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟