حجم ویدیو: 9.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:23

مهم‌ترین مسئله در درست کردن قهوه، شناخت خود قهوه است. اینکه از قهوۀ خوب و تازه استفاده کنید، به شما در تهیۀ یک قهوه خوش‌طعم و عالی کمک می‌کند.

نکاتی برای یک فنجان قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه برای رفع خستگی

اطمینان حاصل کنید که ابزارهای موردِاستفاده در تهیه قهوه، پس از هربار استفاده کاملاً تمیز شده‌ است. باقی‌ماندن روغن قهوه روی ظرف باعث تلخ و تلخ‌تر‌شدن قهوه می‌شود.

یک قهوه عالی و دلچسب به نوع قهوه هم بستگی دارد. کیفیت و عطر و طعم قهوه شما نه‌تنها توسط فرآیند دم‌کردن تعیین می‌شود، بلکه به نوع قهوه هم بستگی دارد.

اگر می‌خواهید همیشه قهوۀ شما خوش‌طعم باشد، از قهوۀ تازه استفاده کنید. برای این کار نیز هنگام خرید، قهوه را به میزان کم خریداری کنید.

قهوه را دوبار دم نکنید. چون طعم آن در بار اول مصرف‌شده و مواد باقی‌مانده طعم تلخی خواهد داشت.

آب استفاده‌شده در کیفیت قهوه بسیار مهم است. اگر کلر آب زیاد باشد طعم قهوه را تغییر خواهد داد. استفاده از آب‌معدنی بهترین گزینه است.

یکی از مهم‌ترین فواید قهوه کاهش استرس است.

آموزش درست کردن قهوه ترک با شیرینی معمولی

انواع قهوه؛ با شیر، بدون شیر، با کف زیاد، بدون کف

مواد لازم برای دو نفر

قهوه: دو قاشق مرباخوری

قند: دو حبه

شیر: دو فنجان

آب: یک فنجان

طرز تهیه

قبل از شروع آموزش درست کردن قهوه باید به یک نکته دقت داشته باشید و آن اینکه هرچقدر قهوه تازه باشد، قهوه شما خوش‌طعم‌تر خواهد شد.

در ضمن اندازۀ مواد گفته‌شده برای دو نفر است. یعنی برای دو فنجان قهوه ترک در نظر گرفته‌ شده‌ است. اگر می‌خواهید برای یک نفر قهوه درست کنید، از نصف میزان مواد ذکر‌شده استفاده‌کنید.حالا می‌رویم سراغ درست‌کردن قهوه ترک. برای این کار دو قاشق مرباخوری قهوه را داخل قهوه‌جوش بریزید. سپس دو حبه قند را نیز اضافه کنید. این دو حبه قند، شیرینی متوسطی به قهوه شما خواهند داد.

دو فنجان شیر نیز به مواد داخل قهوه‌جوش اضافه کنید. حالا مواد را کمی به‌آرامی هم‌بزنید. قهوه‌جوش را روی اجاق گذاشته و با شعله کم منتظر جوش‌آمدن محتویات آن شوید. قهوه نباید زیاد جوش بیاید که سرریز شود. به‌محض‌اینکه به جوش آمد، اجاق را خاموش کنید و از روی آن بردارید. سپس قبل از اینکه کف‌های روی قهوه از بین بروند، قهوه را درون فنجان‌ها بریزید. قهوه تُرک ما آماده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟