خوشمزه ترین دسر خامه ای فرانسوی +دستور تهیه

پارفه نوعی دسر سرد فرانسوی است که در تهیه آن از بستنی، خامه، ماست، گرانولا و غلات استفاده می‌شود. مواد لازم

۱۰۰ گرم بیسکوییت (پودرشده)

۳۰ گرم کره (ذوب شده)

۱ قاشق چایی خوری پودر ژلاتین

۱ بسته پودر ژله با طعم آناناس

۲۵۰ گرم بستنی وانیلی

یک چهارم قاشق چایی خوری وانیل شکری

۱۰۰ گرم خامه

۱ عدد سفیده تخم مرغ

۱ قوطی کوچک کمپوت آناناس (بدون آب)

خامه قنادی فرم گرفته مقداری برای تزیین

طرز تهیه پارفه آناناس

بیسکوییت و کره را درون ظرفی بریزید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. سپس مقداری از آن را کف قالبتان بریزید یا در کف ظرف‌های یک نفره بریزید.

پودر ژلاتین را با نیمی از پودر ژله و ۵۰ میلی لیتر آب سرد درون ظرفی بریزید و آن‌ها را خوب هم بزنید. بعد از اینکه آن‌ها را خوب با هم، هم زدید تا ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا آب به دمای محیط برسد. پس از این مدت، ظرف را روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید و هم بزنید تا ژله کاملاً یکدست شود.

بستنی را درون ظرفی بریزید و آن را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. سپس با همزن برقی هم بزنید تا بستنی کاملا نرم شود. وانیل شکری و خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند.

سفیده تخم مرغ را درون ظرفی جدا بریزید و آن را با همزن برقی هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد. سپس آن را به مخلوط بستنی اضافه کنید و با کمک لیسک آن را از یک طرف خوب هم بزنید.

مخلوطی که از ژلاتین تهیه کردید را به آرامی به بستنی اضافه کنید و آن را با همزن برقی خوب هم بزنید تا موداتان کاملا با هم مخلوط شوند.

حلقه‌های آناناس را ریز خرد کنید و آن را به مخلوط بستنی اضافه کنید و آن‌ها را هم بزنید سپس مخلوط آماده شده را درون قالبی بریزید و روی آن را با حلقه‌های آناناس تزیین کنید. ظرف‌های آماده شده را درون یخچال قرار دهید تا دسر شما کاملا خود را بگیرد.

بقیه پودر ژله را به همراه ۲۰۰ میلی‌لیتر آب جوش در ظرفی بریزید و هم بزنید تا ژله کاملاً در آب حل شود سپس بگذارید ژله کاملاً خنک شود. پس از خنک شدن، آن را روی پارفه بریزید. قالب را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد. پس از این مدت، پارفه را از یخچال خارج و با خامه فرم گرفته و کمپوت گیلاس تزیین و سرو کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟