خوراک گوجه و بادمجان صبحانه ای مقوی

مواد لازم

۲ عدد بادمجان

۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

۳ عدد گوجه فرنگی

۵ عدد قارچ

۱ عدد پیاز

۳ حبه سیر

۱ عدد سیب زمینی

۱ عدد فلفل دلمه‌ای

۲ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

یک دوم قاشق غذا خوری شوید خشک

نمک و فلفل به مقدار لازم

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و سپس آن‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک در آورید. کمی نمک روی بادمجان‌ها بریزید و به آن ۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند. به کمک این کار تلخی بادمجان‌ها گرفته می‌شود. سپس آن‌ها را آبکشی کنید و بادمجان‌ها را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس درون تابه‌ای کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را درون روغن سرخ کنید.

پیاز و سیر را رنده کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم در تابه‌ای جداگانه با روغن تفت دهید تا کاملا نرم شوند. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با سیر و پیاز تفت دهید. این کار را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را خرد کنید و آن‌ها را به گوشت اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید تا موادتان کاملا بپزند. سپس رب گوجه فرنگی، شوید خشک، نمک و فلفل را اضافه کنید و چند دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

سیب زمینی‌ها را مکعبی خرد کنید سپس آن‌ها را در روغن سرخ کنید. بادمجان‌ها و سیب زمینی را به خوراکتان اضافه کنید. در این مرحله خوراکتان را بیش از حد هم نزنید تا موادتان له و خرد نشوند. خوراکی که تهیه کرده‌اید را درون ظرفی بریزید و آن را به همراه نان یا برنج سرو کنید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟