10 نان عجیب دنیا

۱. نان زیتون

پختن نان زیتون نیاز به مهارت یا دستور خاصی ندارد. به جز خمیر نان که باید به خوبی آماده شده باشد، نیاز به زیتون، گوشت بیکن و پنیر خواهید داشت. مواد افزودنی را ریز کنید و با خمیر خود به خوبی مخلوط کنید. قالب خود را به کره آغشته کنید و خمیر خود را در فر بگذارید تا یک ساعت بعد، نان زیتون شما آماده باشد. نان زیتون یک میان وعده‌ی خوشمزه است.

۲. نان رزماری و آووکادو مخصوص گیاه‌خواران

این نان محبوب گیاه‌خوارانی است که به دنبال مزه‌های جدید هستند. نان رزماری بسیار نرم است و معمولاً همراه با سوپ سرو می‌شود. مزه‌ی آن شاید برای بعضی افراد نامطلوب و غیر معمول باشد. انواع مختلفی از این نان وجود دارد اما رزماری عضو ثابت آن است.

۳. نان سفید سنتی ایرلندی

در این نان سنتی از کره، نمک و جوش شیرین استفاده می‌شود. در ایرلند این نان متداول است و حتی مهاجران ایرلندی در سایر کشورها هم، دستور پخت این نان را به کشورهای دیگر منتقل کرده‌اند. با این که این نان طرز تهیه خاصی ندارد اما مزه‌ی متفاوتی دارد.

۴. نان گوجه‌ای

نانی قرمز رنگ که شاید در ابتدا فکر کنید خوشمزه نیست اما بعد از خوردن آن، متوجه می‌شوید مزه‌ای شبیه به پیتزا دارد. مزه‌ی خوشمزه‌ی نان گوجه‌ای را می‌توان با انواع غذاهای گوشتی ترکیب کرد و لذت برد.

۵. نان استیک هاوس

اگر قبل از این برای خودن استیک به یک استیک هاوس رفته باشید می‌دانید که قبل از غذای اصلی برای شما یک نان مخصوص استیک هاوس همراه کره می‌آورند. این نان رنگی تیره دارد که به خاطر قهوه است و به آن مواد دیگری مثل شکر قهوه‌ای و برخی اوقات کاکائو هم اضافه می‌کنند.

۶. نان ردولوت

این نان با عنوان کیک ردولوت هم شناخته می‌شود. در نان ردولوت از موز له شده برای تهیه خمیر استفاده می‌شود و رنگ قرمز هم به خاطر چغندر است که الان بیشتر از رنگ‌های خوراکی به جای چغندر قرمز یا همان لبو استفاده می‌شود. ردولوت یکی از زیباترین نان‌ها در دنیا است و مزه‌ی آن هم بی‌نظیر است.

۷. نان کدو با ترکیبی از نارگیل و شکلات

شاید درباره کیک‌های کدو حلوایی شنیده باشید اما این نان چیزی فراتر از کیک است. در این نان از نارگیل برای تزئین استفاده می‌شود و ترکیب کمی شکلات با کدو و خمیر باعث ایجاد مزه‌ای شیرین و خاص در آن می‌شود.

۸. نان عسلی

نان عسلی در کافه‌های اروپایی و آمریکایی متداول است. هرچه عسل آن بیشتر باشد، مزه‌ی آن هم شیرین‌تر خواهد بود.

۹. نان کره بادام زمینی

شاید شما هم عادت دارید تا کره بادام زمینی را روی نان تست بمالید و برای صبحانه میل کنید اما این نان خودش کره بادام زمینی دارد. در تهیه آن از شیره درخت افرا هم استفاده می‌شود که بسیار مقوی است.

۱۰. نان پنیر شکلاتی

در خمیر این نان مقدار زیادی شکلات استفاده می‌شود و یک لایه پنیر هم در وسط آن می‌گذارند که ترکیبش مزه‌ی کم نظیری می‌سازد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟