خوراک مرغ پنیری/غذای فوری و سالم

مواد لازم

سینه مرغ: چهار تکه

آرد چند‌منظوره: یک پیمانه

آرد سوخاری: یک پیمانه

پنیر پارمسان رنده‌شده: یک‌سوم پیمانه

تخم‌مرغ: دو عدد درشت

شیر: دو قاشق غذاخوری

روغن کانولا یا روغن سبزیجات: یک‌چهارم پیمانه

سس گوجه: چهار پیمانه

برگ ریحون تازه: یک‌دوم پیمانه

پنیر پرولون: چهار تکه

نمک و فلفل سیاه تازه

طرز تهیه

برای تهیه خوراک مرغ پارمسان در مرحلۀ اول باید مخلوط سوخاری را آماده کنید. پس دست به کار شوید و چند ظرف مناسب مطابق ویدئو انتخاب کنید. آرد چند‌منظوره را درون ظرف ریخته و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید. در یک ظرف دیگر تخم‌مرغ‌ها را شکسته، دو قاشق غذاخوری شیر به آن‌ها اضافه کنید و حسابی هم بزنید. در یک ظرف دیگر پودر سوخاری را با مقداری نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید. پنیر پارمسان را هم رنده کرده و به اندازه یک پیمانه جدا کنید و به مخلوط پودر سوخاری اضافه کنید.

تکه‌های سینۀ مرغ را درون کاغذ قرار داده و به کمک بیفتک‌کوب بکوبید. حالا تکه‌های سینۀ مرغ را به نمک و فلفل آغشته کرده و سپس مطابق ویدئو در مخلوط آرد سفید، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلتانید.

روغن کانولا را در تابه بریزید تا داغ شود. تکه‌های سینه را درون روغن بیندازید تا حسابی سرخ شوند. بعد آن‌ها را روی کاغذ جاذب قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. حالا یک ظرف گود انتخاب کرده و کف آن به اندازه سه پیمانه سس گوجه بریزید. این سس مخلوطی از گوجه پخته شده صاف شده و نمک و فلفل است. حالا تکه‌های سینه مرغ سرخ‌شده را روی سس چیده و مجدداً روی آن‌ها سس بریزید. برگ ریحون را هم اضافه کرده و در مرحلۀ آخر پنیر پارمسان رنده شده را به همراه ورقه‌های پنیر پرولون روی قرار دهید. برای این کار همچنین می‌توانید از پنیر موزارلا استفاده کنید.

خوراک مرغ

در آخرین مرحله، قالب را برای سی دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده و سپس خارج کنید. خوراک مرغ پارمسان شما آمادۀ سرو است. امیدواریم که از طعم بی‌نظیر آن لذت ببریدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟