طرز تهیه کوکوی فوری

آشپزی آسان و سریع همواره برای خانم خانه یک دغدغه است، به‌خصوص برای بانوان شاغل! پیدا‌کردن راهی که به کمک آن بتوانید در کمترین زمان یک غذای خوشمزه تهیه کنید، کار چندان دشواری نیست! اما اگر هنوز راهش را پیدا نکرده‌اید، اصلاً نگران نباشید.

مواد لازم

سیب‌زمینی پخته‌شده: چهار عدد

نمک: یک قاشق غذاخوری

شکر: یک قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: یک قاشق مرباخوری

آرد سفید: نصف پیمانه

جوش‌شیرین: یک قاشق غذاخوری

کره جامد: ۲۵ گرم

تخم‌مرغ: یک عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

روش تهیۀ

برای تهیۀ کوکو سیب‌زمینی، ابتدا سیب‌زمینی را پخته و به کمک یک چنگال آن را له کنید. سیب‌زمینی را در یک ظرف بزرگ ریخته و سپس آرد، نمک، فلفل، شکر، جوش‌شیرین، کره و تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. در این مرحله باید تمام مواد را به‌خوبی باهم مخلوط کنید تا ملات یکدستی حاصل شود.

ملات کوکو را بین دو ورقه کاغذ قرار دهید و بعد آن را با وردنه صاف کنید. حالا ملات را برای یک ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از فریزر خارج کرده و به هر شکلی که مایل هستید برش بزنید. شاید از این روش متفاوت تهیۀ کوکو سیب‌زمینی متعجب شوید! اما این روش بسیار آسان است و شما را از شر وارفتن کوکو رها می‌کند. حالا اگر این تکنیک را به کار ببرید و ملات کوکو را از قبل آماده کرده و در فریزر قرار دهید، سرعت کارتان چندین برابر می‌شود.

در مرحلۀ آخر کار، لازم است قالب‌های کوکوی فریز‌شده را درون روغن داغ بیندازید تا سرخ شود. بعد از اتمام کار، کوکوها را روی یک کاغذ توری قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. کوکوی شما آماده سرو استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟