شهید سلیمانی به یک مکتب ریشه دار و اصیل تعلق داشت

از هنگامی که این مرد استثنایی وارد تاریخ شد به یک شخصیت جهانی بلکه به یک مکتب جهانی تبدیل گشت که آوازه او به گوش همه در شرق و غرب جهان رسیده است. این شخصیت اسلامی توانست به یک الگوی مثال زدنی برای اسلام انقلابی اصیل تبدیل شود. امروز فراروی یک الگو قرار داریم که نمونه آن را در میان رهبران و سیاست مداران قرون گذشته یعنی قرن بیستم و قرن بیست و یکم ندیده ایم.

این مرد ما را به یاد زنجیره طلایی‌ای می‌اندازد که از دوران پیامبران و اولیا آغاز شده و تا مراجع عظام و دانشمندان ما امتداد یافته است و هم اکنون به صورت سپاه پاسداران انقلاب در جمهوری اسلامی ایران و مجاهدان مقاومت اسلامی در لبنان نمایانگر شده است. مردانی که ما امروزه در جریان بخشی از دستاوردهای پربرکتشان و رمز و رازهایشان قرار گرفته ایم. «وَلَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِینٍ» و قطعاً پس از چندی خبر آن را خواهید دانست). مردم امروزه در حال آشنا شدن با شخصیت قاسم سلیمانی آن فرمانده مجاهد استثنایی هستند. آشنایی اغلب مردم با شهید تنها به واسطه برخی از ویدئوها و مطالب بیان شده در مورد وی است که در واقع مسائل جزئی هستند ،اما علیرغم جزئی بودن، توانسته مردم را به سوی او جذب نماید تا آنجا که شیفته او شده اند. راز این امر در کجاست؟ راز این امر در آنجا نهفته است که او فرد متواضعی بود فروتنی یکی از ویژگیهای خاص او بود برخورد نرمی داشت و همواره متبسم بود.

شهید سلیمانی یک فرد خاکی بود و از هرگونه سختگیری بی مورد و تظاهر، دوری می‌جست. با دیگران بسیار ساده برخورد می‌کرد همین امر باعث شده بود تا مردم با مشاهده وی به یاد خاطرات نقل شده از اولیای الهی می‌افتادند که دیگر در این زمانه مگر در موارد ایده‌آل هیچ نشانه‌ای از آنها نمی‌توان یافت. این مرد بزرگ به یک مکتب ریشه‌دار و اصیل تعلق داشت که از صدها سال پیش به این سو جریان داشته است. این مکتب واقعیت علمای بزرگوار ما را به تصویر می‌کشد که امام خمینی (قدس سره)، آن عبد صالح خدا آن را به جهان نشان داد و نمایانگر نمود؛ آن مردی که جریان تاریخ را تغییر داد. ای عزیزان من ابراز احساسات و به نمایش گذاشتن اندیشه‌ها و تعابیر گوناگون و سپاسگزاری و ذکر نیکی‌های بیان داشته شده و ارائه شده از سوی مردم در مورد این شخصیت ، تأثیرگذار که به طور کلی مخفی مانده بود اما به گونه‌ای بسیار ناگهانی و استثنایی و با شکوه و با عظمت نمایان شد از وصف خارج است. مردم در کشورهای ما معمولاً از شخصیت‌های سیاسی و نظامی و یا رهبران خارجی خوششان می‌آید. ما عادت نداریم در مدرسه‌های خود دانش آموزان خود را

با شخصیت‌های برجسته و علما و فقها فیلسوفان، قهرمانان مجاهدان و سیاستمداران خودمان آشنا کنیم. ما عادت کرده‌ایم با شخصیت‌های غربی آشنا شویم انگار که از آشنایی با شخصیت‌های اسلامی منع شده‌ایم. شهید بزرگ قاسم سلیمانی توانست از قلمرو سرزمین خود فراتر رفت . او از منطقه خاورمیانه بلکه از محور مقاومت ، سخن میگفت و بدین ترتیب محبوب دل ها شد زیرا او یک فرد با اخلاص، تلاشگر، فروتن و به دور از منافع شخصی بود. او تا آنجا که می توانست در میان امت مسلمان وحدت ایجاد کرد که در اثر اختلافات و پراکندگی، دچار فرسایش شده بود. این مرد توانست به ما امید تحقق یافتن پیروزیها را ببخشد و این همان چیزی است که ما در عراق، سوریه، لبنان و یمن آن را لمس کردیم او به یک نمونه مثال زدنی از سخاوت و بخشش برای تمامی جوانان تبدیل شده است.

مایلم یادآور شوم که مایک پمپئو وزیر خارجه (آمریکا در اولین اظهار نظر خود پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت که امیدوارم جهان بدون سلیمانی حال و روز بهتری به خود بگیرد. ما در جواب او میگوییم که آمریکا پس از سلیمانی به طور حتم روز خوش نخواهد دید همه مردم جهان دیدند که پس از سلیمانی در آمریکا چه گذشت و گفته شده که تحولاتی در جریان است که برای آمادگی نظامی آمریکا یک چالش به شمار می رود. این موضوع را ما نمیگوییم و یک پیش بینی و هشدار نیست بلکه این مطلب از سوی مایک اسپرو وزیر دفاع آمریکا ابراز شده است. این امر همچنین بیانگر واقعیت‌های بسیاری است.

خط مشی قاسم سلیمانی خط مشی این مکتب خط مشی محور مقاومت و خط مشی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همان راه و روش خداوند متعال است و ما بندگان او هستیم. قاسم سلیمانی شکست نخورد زیرا شهادت او برای ما یک موضوع غیر منتظره نبود، ما در انتظار شهادتیم، این امید و آرزوی ماست بلکه راه و روش تمامی انبیا و اولیا و صالحان است که همواره در انتظار آن هستند تا غرق در خون به دیدار خدا بشتابند.

آری ما بندگان خدا هستیم و راه جهاد و شهادت همان راهی است که ما به خواست و اراده خود آن را برگزیدیم تا وظیفه خود را به سرانجام برسانیم و به عهدی که با خدا بستیم وفا کنیم؛ و با دشمن خود به ستیز برخیزیم و به پیروزی خود تحقق ببخشیم و رضایت خداوند را جلب نماییم.

آنچه که ما را شاد می‌گرداند آن است که افراد به حاشیه رانده شده و ستم دیده و مستضعفان جهان با شهادت قاسم سلیمانی نسبت به آینده خویش امیدوار شده‌اند. کسانی که از سیاست طاغوت مآبانه آمریکایی‌ها رنج می‌برند هم اکنون امیدوارتر شده‌اند. ما طبق سنت نبوی میگوییم: «إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» اما از خداییم و به سوی او باز میگردیم

خداوندا! ما این شهید بزرگوار را به تو می‌سپاریم زیرا با شهادت او ما داغدار شدیم. خداوند قاسم سلیمانی را بیامرزد او به عهد و پیمانی که با خدا بست وفا نمود و در راه خدا به شهادت رسید و به دیدار خدا شتافت.

قاسم سلیمانی یک فرد نیست، بلکه یک خط مشی یک راه و روش نمونه شاخصی از اصل و اصالت مکتب و دین است. ما در روز قیامت با او دیدار خواهیم کرد و بشر الصابرین. (به کسانی که صبر پیشه کرده‌اند، بشارت ده).

حجت الاسلام سید سامی خضرا  عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان

منبع: ژنرال سلیمانی

کدخبر: 856572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟