چرا به اقدامات بانک مرکزی دولت روحانی و دولت احمدی نژاد یکسان نگاه نمی شود؟

عباس عبدی در واکنش به انتشار خبر اظهارات دادستان تهران درباره رییس کل اسبق بانک مرکزی و ایراد اتهام به او مبنی بر تضییع 30 میلیارد دلار و 60 تن طلا در اعتماد نوشت: باید پرسید اقدامات آقای سیف فارغ از اینکه به لحاظ اقتصادی درست باشد یا غلط، آیا قانونی و مطابق اختیارات بانک مرکزی بوده است یا نه؟

به گزارش رکنا ، این فعال سیاسی در ادامه نوشت : اگر این کار مطابق اختیارات بوده، در این صورت حتی اگر از منظر اقتصادی نیز آن را قبول نداشته باشیم، حق ایراد اتهام نداریم، زیرا این یک مساله کارشناسی اقتصادی است و تایید و رد آن در قالب قانون جزا نمی‌گنجد. اگر تصمیمات او مطابق سیاست‌های دولت و اختیارات قانونی نیست، حتما باید مورد سوال واقع شود و ایراد اتهام به او نیز وارد است. ولی در هر دو صورت این پرسش مطرح می‌شود که آیا این کارها و مداخلات ارزی برای اولین‌بار است که انجام می‌شود یا رویه مشهور و شایع چهل سال اخیر بوده است؟!

عبدی گفت : چرا رییس کل مربوط در دوره آقای احمدی‌نژاد را که بسیار بیش از دوره آقای سیف چنین مداخلاتی در بازار ارز داشته است، احضار و محاکمه نکردید و نمی‌کنید؟ گزارش رسمی دولت می‌گوید، 160 میلیارد دلار در زمان آقای بهمنی مداخلات ارزی شده است، یعنی بیش از ۴.۵ برابر سیف!!آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟