آسیب زا بودن نگهداری سلاح شکاری در منزل/ سهم سلاح های شکاری مجاز در تولید جرم و تورم پرونده های کیفری

آنچه که واقعیت امراست و بایستی به آن نگاه ویژه ای داشت نگهداری سلاح شکاری در منازل است که هر چند وقت یکبار شاهد اتفاقات تلخ و جبران ناپذیری در این زمینه هستیم و یک یاچند نفرازاعضای بی گناه یک خانواده قربانی این موضوع می شود و یک تنش و عذاب روحی و روانی را در بین افکار عمومی جامعه به وجود می آورد که تا مدت ها در اذهان باقی می ماند.

در حقیقت به هنگام تنش، درگیری و عصبانیت در بین افراد یک جامعه یا اعضاء خانواده، در دسترس بودن ابزاروآلات جرم خصوصاً سلاح گرم خیلی مهم است، ابزاری که هم می تواند درکمترین زمان ممکن به همه چیز خاتمه دهد و هم قدرت وی را به نمایش بگذارد.

سلاحی که دربرابردیدگان اعضاء خانواده باعث قدرت نمایی کاذبی می شود و او را تحریک، وادار و مجبور به شلیک می کند تا بوی مرگ و نابودی را در فضای خانه منتشر کند و همان سلاحی که روزی با شوق و ذوق و علاقه برای مجوز آن اقدام کرده یا غیرقانونی آن را به دست آورده است حالا بایستی در این شرایط علیه هم نوع و مهمتر و شاید ناباورانه تر علیه اعضای خانواده خود و زن و بچه ها که سرمایه یک عمر زندگی او هستند به کار برد و همه چیز را به نابودی بکشاند.

بایستی بدانیم منزل و خانواده محلی برای آرامش، دوست داشتن، شور و نشاط و زندگی است اصولاً با آلات و ابزار جرم و خشونت از جمله (سلاح و چاقو و ...)در تضاد است و هیچگونه همخوانی با هم ندارند و لزومی ندارد این مکان را که برای آرامش خانواده با هزاران زحمت و تلاش سالیان سال فراهم شده است به یک مکان جنگی مبدل کنیم و سلاح در آن نگهداری شود.

وجود سلاح های شکاری در منزل به طور کلی آسیب زا هستند و نبایستی در منزل نگهداری شوند و در دسترس سایر اعضای خانواده قرار گیرند چون افراد هر چند شاید از نظر روحی و روانی و سلامتی در شرایط ایده آل باشد اما در شرایط غیرعادی حساب نشده عمل می‌کنند و با همان ابزاری که آسانترین وسیله جرم برای او محسوب می شود به ناگه و در یک اقدام جنون آمیز و فاجعه بار باعث مرگ خود و دیگران می شود.

آیا وجود سلاح شکاری با این همه آسیب جبران ناپذیر در منزل این قدر برای خانواده ها اهمیت دارد که در منزل نگهداری شود و با استفاده ناصحیح و تصمیم لحظه ای ، حوادثی مرگبار و جبران ناپذیر رخ دهد؟ .

چرا که در حال حاضر خیلی از اتفاقات ناگوار در حوزه جرایم خشن در جامعه از جمله )قتل، خودکشی ، خودزنی، دگرزنی، ایجاد رعب و وحشت، تخریب و...) با سلاح اتفاق می افتد که بیش از نیمی از آنها با سلاح شکاری بوده که سهم سلاح های شکاری مجاز در تولید جرم و تورم پرونده های کیفری از همه بیشتر بوده است.

لذا در این موضوع حساس که یک از اولویت های جرم در سطح استان ایلام است بایستی نهادهای مرتبط در زمینه تحویل سلاح شکاری مجاز توجه ویژه ای داشته باشند و در قوانین مرتبط با این حوزه بازنگری اصولی صورت گیرد تا شاهد حوادث تلخی در استان نباشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

تهیه و تنظیم: سرهنگ فرزاد یاسمی

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام

کدخبر: 657129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟