دکتر قجاوند

دکتر کاظم قجاوند آسیب شناس اجتماعی وعضو هیئت علمی دانشگاه / در سال های اخیر متاسفانه بنا به دلایل مختلف نظیر گسترش فضای مجازی و برخورداری اغلب افراد از وسایل الکترونیکی و زیاد شدن سایت های دوست‌یابی و تسهیل در برقراری ارتباطات تصویری و صوتی گروهی از افراد در سنین مختلف از این فرصت ها سوء استفاده می کنند و به روابط خارج از عرف روی می آورند به گونه ای که افراد با بیماری تنوع طلبی مواجه می شوند و به شدت این وضعیت رو به گسترش است و میل به لذت طلبی آنی و هیجانی در آن‌ها زیاد است.

این روابط خطرناک بنیان و ساختار خانواده را تهدید می کند و با توجه به امنیت کاذبی که در فضای مجازی وجود دارد آن‌ها احساس می کنند تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرند و به روابط نامشروع و نامطلوب مبادرت می کنند بارها شاهد آن بودیم که زنان ودختران از طریق فضای مجازی یا حتی فضای واقعی مورد اغفال مردان پلید قرار گرفتند و آسیب های جدی و شدیدی در زمینه مسائل جنسی ، روانی، اقتصادی و خانوادگی را متحمل می شوند.

مهم ترین مشکلاتی که در این نوع روابط وجود دارد بدبینی و بی اعتمادی شدید اعضای خانواده به یکدیگر بوده که ممکن است همین مسئله درگیری های فیزیکی و کلامی بین اعضای خانواده ایجاد کند. احساس سرخوردگی، یاس و ناکامی در بین قربانیانی که طعمه افراد هوسران و تنوع طلب می شوند که اغلب زنان ودختران هستند آینده شان را تباه می کند.

افراد تنوع طلب که تمایل دارند با زنان و دختران مختلفی رابطه برقرار کنند در زندگی سردرگم هستند و هدف مشخصی را در این رابطه زودگذر ندارند. تنوع طلبی ها گاها منجر به بروز قتل های ناموسی می شود که در جامعه احساس ناامنی تشدید پیدا می کند از این رو به خطر افتادن کارکردهای خانواده تهدید جدی برای انسجام خانواده ها به شمار می رود و با این تنوع طلبی ها که آسیب زا به شمار می رود رفته رفته خود این افراد به سمت بیماری های روانی کشیده می شوند و شیوع این بیماری های روانی در جامعه از سوی این افراد، جامعه را با مخاطرات سنگین تری رو به رو می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟