تصویب بندهای مربوط به عدم محکومیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش رکنا، در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موارد مراعا مانده از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ، جزهای ۵ تا ۷ ماده ۱ این طرح به تصویب رسید.

جزء ۵، ۶ و ۷ ذیل بند (ب) ماده ۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است که باید داوطلبان ریاست جمهوری جهت احراز شرایط اختصاصی موضوع بند «الف» واجد شرایط عمومی باشند.

5 .عدم محکومیت قطعی موثر کیفری

۶. عدم محکومیت به جرائم اقتصادی موضوع بندهای تبصره 36 قانون مجازات اسلامی مصوبه اول اردیبهشت 92 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و جرائم انتخاباتی موضوع قوانین انتخاباتی و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، اقدام بر ضدنظام جمهوری اسلامی ایران، ارتداد، خیانت در امانت و جرائم علیه عفت عمومی.

۷. فقدان سابقه امنیتی و عدم وابستگی به گروه‌های غیرقانونی براساس اعلام وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

تبصره: منظور از گروه های غیرقانونی، احزاب، گروه ها، تشکل ها و یا مجموعه هایی که تشکیل و فعالیت آن ها منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران نبوده یا با نظر مراجع قانونی ذی صلاح غیرقانونی بودن آن ها اعلام شده باشد.

پیش از این نمایندگان ماده‌ ۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کرده بودند که در آن شرایط جدیدی برای داوطلبان تعیین شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 645899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟