مزایای استفاده از چوب سونای ترموود به جای چوب روسی

 

ترموود انتخابی ایده‌آل و مطمئن برای طراحی و ساخت سونا خشک است

یکی از محیط‌های جذاب و در عین حال کاربردی در استخرهای عمومی و باغ‌ها و ویلاها، سونا خشک است. به طور کلی طراحی و ساخت سونا را می‌توان به کمک مصالح مختلفی انجام داد اما در این بین چوب به علت انتقال حرارت بسیار کم، بهترین گزینه برای ساخت سونا خشک به شمار می‌آید. دو مورد از چوب‌های مورد استفاده برای سونا خشک، ترموود و چوب روسی هستند. با مواردی که در ادامه مطرح می‌شوند، به این نکته پی خواهید برد که چرا ترموود متریالی مناسب و همه کاره برای نصب و اجرا در سونا خشک است. در این مطلب از پارس آرای کوهستان می‌خواهیم شما را با مزایای استفاده از چوب سونای ترموود به جای چوب روسی آشنا کنیم.

چرا ترموود به چوب روسی برای ساخت سونا ترجیح داده می‌شود؟

دغدغه بسیاری از کارفرمایان انتخاب میان چوب روسی و ترموود برای ساخت سونا است و به همین خاطر آن‌ها باید در خصوص مزایای استفاده از چوب سونای ترموود به جای چوب روسی اطلاعات جامعی داشته باشند. هم ترموود و هم چوب روسی از متریال‌های پرکابرد در صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون هستند که به کمک آن‌ها می‌توان فضایی شیک و مدرن را خلق کرد.

این چوب‌ها نسبت به دیگر انواع چوب‌ها در بازار امروز پرفروش‌تر هستند اما همیشه یک مشکل در استفاده از آن‌ها وجود داشته و آن، انتخاب بهترین نوع چوب با توجه به کاربری و هدف استفاده است. در ادامه این بخش شما را با مهم‌ترین تفاوت‌های میان چوب روسی و ترموود آشنا می‌کنیم.

تفاوت میان ترموود و چوب روسی از نظر قیمت

اولین و مهم‌ترین معیاری که در تفاوت چوب روسی و ترموود باید در نظر داشته باشید، تفاوت این دو نوع چوب از نظر قیمت است. همان‌طور که قبلا هم گفته شد، تعیین قیمت ترموود و چوب روسی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما در یک مقایسه کلی می‌توان گفت که چوب‌های ترموود به دلیل فرآیند خاص تولید و مقاومت بالاتر، از قیمت بیشتری هم برخوردار هستند. اما این قیمت بالاتر ترموود در مقایسه با چوب روسی با توجه به مزایا و کاربردهای بی‌شماری که ترموود دارد، از نظر اقتصادی کاملا توجیه دارد.

دوام و ماندگاری بالاتر ترموود نسبت به چوب روسی

زمانی که صبحت از مزایای استفاده از چوب سونای ترموود به جای چوب روسی به میان می‌آید، نمی‌توانیم به دوام ماندگاری بالا ترموود اشاره نکنیم. اصولا ترموود به علت فرایند خاصی که برای تولید سپری می‌کند، در مقایسه با چوب روسی مقاومت بالاتری داشته و این مورد یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این محصول ساختمانی به شمار می‌آید؛ به طوری که ترموود به انواع ضربه، آسیب‌های احتمالی، فشار و حتی قرارگیری در محیط‌های مرطوب مقاوم است و در صورت استفاده در فضای باز تغییر رنگ نمی‌دهد. در ادامه این بخش در قالب یک جدول قصد داریم شما را به صورت کلی با تفاوت میان ترموود و چوب روسی آشنا کنیم.

خصوصیات

چوب روسی

چوب ترموود

طول عمر و دوام

دوام کمتر

مقاوم و با طول عمر بالا

نیاز به رنگ‌آمیزی

دارد

ندارد

تنوع در طرح و رنگ

ندارد

دارد

نفوذ حشرات

نفوذپذیر

نفوذناپذیر

قابلیت استفاده در فضای باز

محدودیت دارد

دارد

 

چوب روسی

مهم‌ترین مزایای استفاده از چوب سونای ترموود به جای چوب روسی

چوب طبیعی بعد از ترمو شدن مقاومت و استحکام بالایی پیدا کرده و معایب چوب معمولی را ندارد. به همین دلیل امروزه از آن در تمامی زمینه‌های ساختمان‌سازی اعم از طراحی داخلی و خارجی استفاده می‌شود. علاوه بر بحث استحکام بالا، رطوبت پایین این چوب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌باشد. همچنین ویژگی عدم جذب آب و مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی ترموود، آن را از نفوذ حشرات و قارچ و کپک مصون می‌دارد.

مزایای ترموود برای ساخت سونا به شرح زیر هستند:

  • بعد از فرآیند ترمو درصد رطوبت چوب به حدود ۴ تا ۶ درصد کاهش می‌یابد و این بدان معنی است که جذب رطوبت توسط ترموود و نیز تبادل حرارت ترموود با محیط اطرافش بسیار کم خواهد بود
  • ترموود خاصیت عایق دارد و می‌توانید در سونا خشک بدون نگرانی از آسیب رسیدن به بدن، پوست و یا ایجاد سوختگی از آن استفاده کنید
  • به علت حذف بخش اعظم سلولز در فرایند تیمار حرارتی، ترموود دیگر حاوی مواد مغذی مناسبی نیست که باعث رشد قارچ‌ها و پوسیدگی در آن شود. از این نظر ترموود مناسب‌ترین چوب برای محیط مرطوب سونا است؛ محیطی که احتمال رشد قارچ و کپک در آن بسیار بالاست
  • در فرایند ساخت ترموود به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نشده است
  • ترموود نیازی به تعمیرات اساسی و یا رنگ‌آمیزی با هدف افزایش مقاومت ندارد
  • ترموود در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود است و به شما امکان می‌دهد تا سونای خود را به دلخواه طراحی کنید
  • ترموود از چوب‌های جنگلی پایدار و با استفاده از فرآیندی دوستدار محیط زیست تولید می‌شود
  • ترموود به راحتی نصب می‌شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد
  • ترموود وزن کمی دارد و حمل و نقل آن آسان است
  • انواع چوب ترموود در برابر رطوبت و گرمای سونا مقاوم هستند و دچار تاب برداشتن، ترک خوردن یا پوسیدگی نمی‌شوند

سونا

نصب و اجرای ترموود در سونا خشک را به پارس آرای کوهستان بسپارید

چوب روسی به سرعت گرم شده و در فضای سونا ممکن است احتمال سوختگی را برای کاربران به همراه داشته باشد. در طرف مقابل عایق حرارتی بودن ترموود، عدم رشد قارچ و میکروب در آن و مقاومت در برابر تاب خوردگی، انقباض و انبساط و ترک‌خوردگی باعث شده‌اند تا ترموود بهترین انتخاب برای سونا خشک باشد. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان انواع چوب ترموود و پارکت چوبی برای دکوراسیون داخلی و خارجی است. شما با خدمات مجموعه ما می‌توانید بهترین ترموود را بعد از دریافت مشاوره رایگان برای محوطه سونا خود نصب کنید.

 

کدخبر: 1001203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟