هر گیاه به چه دردی می خورد؟

به گزارش رکنا، از آنجا که گیاهان و میوه ها آنتی اکسیدان بالایی دارند برای جلوگیری از بیماری ها بسیار مفیدند. در ادامه با خواص مهم برخی از صیفی جات و میوه جات و سبزیجات پرمصرف آشنا می شوید.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای حاوی ویتامین C و ویتامین B6 و ویتامین K و ویتامین A و همچنین فولات و پتاسیم است. فلفل دلمه ای برای سلامت چشم، درمان کم خونی و کاهش خطر سکته قلبی مفید است.

اسفناج

اسفناج

اسفناج حاوی آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. اسفناج در درمان کم خونی، کاهش فشار خون، سلامت پوست و مو، کنترل آسم، تقویت استخوان، مدیریت دیابت و پیشگیری از سرطان کاربرد دارد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ویتامین C و کلسیم و آهن و روی و پتاسیم و ب کمپلکس و همچنین فسفر است. کلم بروکلی برای کنترل دیابت و تقویت استخوان ها عالی است.

گل کلم

گل کلم

گل کلم دارای ویتامین C و ویتامین K و ویتامین B6 و همچنین منیزیم و منگنز و پتاسیم و فولات و فسفر است. گل کلم را برای کاهش وزن و همچنین پیشگیری از سرطان مصرف کنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از ویتامین C و ویتامین K و آنتی اکسیدان تشکیل شده است و برای پیشگیری از سرطان، تنظیم فشار خون، تقویت چشم ها، جوانسازی پوست، سلامت قلب خوردن آن به شدت توصیه می شود.

هویج

هویج

هویج دارای پتاسیم و آنتی اکسیدان و ویتامین A است. مصرف هویج در تقویت چشم ها، کاهش وزن و کاهش کلسترول موثر است.

چغندر

چغندر

چغندر از فولات و منگنز و ویتامین C و پتاسیم و ویتامین A تشکیل شده و از کاربردهای مهم آن درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان و کاهش وزن است.

کدخبر: 941219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟