تاثیر میوه های رنگارنگ بر کبد / فیلم
حجم ویدیو: 6.02M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید بدانید که چه میوه هایی برای کبد مفید هستند با ما همراه باشید.

انار دوست کبد

میوه انار به دلیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند پلی‌فنل‌ها و فلاوونوئیدها، بهبود عملکرد کبد را تسهیل می‌کند.

ترکیب انار و هل:

آب انار تازه با اضافه کردن کمی پودر هل مخلوط شده، می‌تواند به تسریع فرایند تخلیص کبد کمک کند. هل دارای ویژگی‌های ضد التهابی و ضد اکسیدان است که به کاهش التهاب و شفافیت کبد کمک می‌کند.

خواص لیمو ترش برای کبد

لیموترش تمیزکننده کبد:

لیموترش می‌تواند به تمیزکردن کبد و افزایش فعالیت آن کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیموترش می‌توانند به کاهش استرس اکسیداتیو و ضرر سلولی کبد کمک کنند. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش موجب افزایش تولید صفرا در کبد می‌شود و از این طریق می‌تواند به سم زدایی از سموم بدن کمک کند.

نارنگی داروی کبد

در طب سنتی آمده است که میوه نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

آب نارنگی برای بیمارانی که به هپاتیت C مبتلا هستند می‌تواند خطر پیشرفت سرطان کبد را کاهش دهد چون این میوه حاوی میزان قابل توجهی «بتا کریپتوکسانتین» است.

آیا موز برای کبد چرب مفید است؟

موز برای کبد مضر نیست اگر در مقدار مصرف آن زیاده روی نکنید، فقط مطمئن شوید که به طور کلی، در پایان روز، از آستانه کربوهیدرات روزانه خود فراتر نروید. اگر از کبد چرب رنج می برید، باید رژیم غذایی و داروهای توصیه شده را رعایت کنید. مواد مغذی موجود در موز هم به بهبودی شما به سمت یک کبد سالم کمک می کند و هم به آن آسیب می رساند. مواد مغذی موجود در موز را می توانید در مواد غذایی دیگری بیابید که ممکن است هیچ ضرری برای شما نداشته باشد. پس ارزش آن را دارد که به یک رژیم غذایی سخت پایبند باشید تا اینکه با مصرف موز رنج خود را افزایش دهد.

خواص کرفس برای کبد

خواص کرفس برای کبد و حفظ سلامتی آن از لحاظ طب سنتی تأیید شده است. اولین خواص آن، حاوی فیبر بالا است که به تنظیم سطح چربی در کبد کمک می‌کند. فیبر موجود در کرفس می‌تواند به خروج سموم و چربی‌ها از بدن کمک کند و بدین ترتیب، تجمع چربی در کبد را کاهش دهد.

گیلاس دوست کبد

طب سنتی بر این نکته تاکید دارد که مصرف گیلاس می‌تواند در برطرف کردن صفرا و کبد چرب موثر باشد. این ویژگی می‌تواند برای بیماران کبد چرب، بسیار مفید باشد. یکی دیگر از اثرات گیلاس در برطرف کردن تصلب شرایین و ناراحتی کبد است. همچنین این میوه می‌تواند در دفع سنگ کلیه موثر باشد.

آلبالو دشمن کبد چرب

آلبالو برای تنظیم عملکرد کبد و معده موثر است. نقش آلبالو در درمان کبد چرب به این دلیل است که این میوه حاوی سوربیتول است. میزان بالای پتاسیم این میوه به دفع اوره و سموم خون کمک زیادی می‌کند. در نتیجه مصرف آن تأثیر مثبتی روی کبد و کلیه دارد و به بهبود عملکرد آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

کدخبر: 936492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟