ترش می کنی این خوراکی ها را نخور!

به گزارش رکنا، شما عزیزان هم اگر از مشکل ترش کردن معده رنج می برید دور این خوراکی ها را برای مدتی خط بکشید و اگر بازهم درگیر ترشی معده بودید بدانید که مزاج تان خیلی بلغمی است و باید اصلاح مزاج شوید.

خوراکی های مضر برای ترش کردن معده

نوشابه گازدار

چای

قهوه

غذای تند

لبنیات

آب مرکبات

چگونه متوجه رفلاکس اسید معده و ترش کردن معده شویم؟

اولین چیزی که در مورد هر بیماری لازم است بدانیم، علائم ابتلا به آن است. به هر حال بیماری‌ها براساس اندامی که درگیر می‌کنند و البته شدت پیشرفت بیماری، علائم و نشانه‌های مختلفی را بروز می‌دهند. لازم است بدانید که ترش کردن معده چه نشانه‌هایی را به دنبال خواهد داشت:

– همانگونه که گفته شد سوزش سردل یا سوزش در ناحیه وسط قفسه سینه، از جمله نشانه‌های ترش کردن معده و رفلاکس اسید معده است. اسید معده به داخل مری باز می‌گردد و باعث سوزش مری شده و در نتیجه در وسط قفسه سینه خود احساس سوزش شدیدی خواهید داشت.

– همچنین تلخ شدن دهان و یا ترشی ناخوشایند دهان از دیگر علائم رفلاکس اسید معده به حساب می‌آیند. اغلب کسانی که ادعا می‌کنند معده آن‌ها ترش کرده است، احساس بدی در دهان خود دارند و حتی جالب است بدانید همین مسأله باعث بوی بد دهان آن‌ها نیز خواهد شد چون مواد غذایی معده همراه با اسید به بالا برگشته و بوی این اسید در داخل دهان می‌پیچد.

– به دلیل اینکه اسید معده به داخل مری باز می‌گردد و در نتیجه فشار زیادی به ناحیه نای نیز وارد خواهد کرد، طبیعی است که افراد مبتلا به این بیماری دچار گرفتگی صدا می‌شوند. هر چقدر رفلاکس بیشتر باشد بحث گرفتگی صدا نیز افزایش پیدا کرد و حتی برخی از افراد دچار سرفه و سکسکه‌های بسیار زیادی خواهند شد.

– ترش کردن معده باعث نفخ معده نیز می‌شود. این دسته از افراد دچار این بیماری می‌شوند به حدی که مجبور هستند دارو‌های بیشتری را مصرف نمایند تا این حالت برطرف شود.

بررسی دلایل ترش کردن و رفلاکس اسید معده

اما اجازه دهید در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا ترش‌کردن ‌معده اتفاق می‌افتد؟ همانگونه که بار‌ها گفته شده است، بحث پیشگیری بهتر از درمان است و این نکته را فراموش نکنید که مشکلات گوارشی بسیار دیر درمان می‌شوند. اگر شما از خود مراقبت نکنید تا دچار ترش کردن معده شوید، دوره درمان به حد طولانی می‌گردد که قطعاً برای شما نیز آزاردهنده خواهد شد. بنابراین ما در این قسمت دلایل ترش کردن معده را بیان می‌کنیم تا شما بهتر بتوانید اهمیت مراقبت از خود برای جلوگیری از بیماری‌های گوارشی را درک کرده و از این پس زندگی سالمی در پیش داشته باشید:

– اگر در رژیم غذایی خود از نوشیدنی‌های گازدار استفاده می‌کنید و اهل مصرف الکل و یا قهوه به مقدار خیلی زیاد هستید، طبیعی است که به تدریج دچار رفلاکس معده و ترش کردن معده شوید.

– غذا‌های چرب و ادویه‌دار نیز بسیار محرک معده هستند و افرادی که چنین رژیم غذایی را دارند حتی در سنین پایین دچار رفلاکس معده نیز خواهند شد.

– فراموش نکنید اضافه وزن تأثیر بسیار زیادی بر ترش کردن معده و رفلاکس اسید معده خواهد داشت.

– متأسفانه باید بگوییم که استرس و اضطراب نیز در بروز این بیماری نقش چشمگیری دارد اما بار‌ها در مقالات متعدد این موضوع را بیان کردیم که استرس مادر تمام بیماری‌ها بوده و اگر شما این ناهنجاری روحی را کنترل نکنید علاوه بر اینکه مشکلات روانی دیگر به سراغ شما آمده، دچار امراض جسمی نیز خواهید شد.

– خانم‌های باردار نیز عمدتاً دچار رفلاکس اسید معده می‌شوند. دلیل این اتفاق فشاری است که از ناحیه رحم به معده وارد می‌شود. همزمان که جنین در رحم مادر رشد می‌کند فضای بیشتری اشغال کرده و درنتیجه به تمام اندام‌های داخل ازجمله معده فشار وارد می‌گردد.

کدخبر: 922963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟