چرا لیمو یکی از بهترین مرکبات است؟

به گزارش رکنا، فقط یک لیمو بیش از صد درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین c را تامین می کند که به افزایش کلسترول خوب یا HDL کمک می کند و استخوان ها را هم محکم می سازد. همچنین لیمو حاوی موادی است که خواص ضد سرطانی دارند و با التهاب مبارزه می کنند. برشی از لیمو را به چای سبز اضافه کنید تا از اثرات مفید آن بهره مند شوید. یک بررسی نشان داده است که مرکبات می توانند توانایی بدن را در جذب آنتی اکسیدان های درون چای تا 80 درصد بالا ببرند.

برخی از خواص لیمو

درمان عفونت گلو، درمان سوء هاضمه، رفع یبوست، مشکلات دندان ، رفع تب، خونریزی داخلی، روماتیسم، درمان سوختگی، چاقی، اختلالات تنفسی، درمان بیماری وبا و کنترل فشار خون بالا، در حالی که مو و پوست شما نیزاز مزایای آن سود می‌برد. لیمو به دلیل خاصیت دارو درمانی خود از نسل‌های گذشته شناخته شده است، لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، معده را پاک می‌کند و به عنوان یک تصفیه کننده خون در نظر گرفته می‌شود.

لیمو به علت داشتن بسیاری از عناصر تغذیه‌ای مانند ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین A، ویتامین E، فولات (ویتامین B9)، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، مس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی، فسفر و پروتئین است. این میوه حاوی فلاونوئیدها است که ترکیبی از خواص آنتی اکسیدان و ضد سرطان است.

از ابتلا به دیابت، یبوست، فشار خون بالا، تب، سوء هاضمه و بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری می‌کند و به بهبود پوست، مو و دندان کمک می‌کند. مطالعات انجام شده در انجمن ارولوژی آمریکا نشان می‌دهد که لیموناد و یا آبلیمو می‌توانند از طریق ایجاد سیترات ادرار، سنگ‌های کلیه را از بین ببرند، و از ایجاد بلور جلوگیری کنند.

کدخبر: 921718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟