کنترل فشار خون چگونه ممکن است؟

به گزارش رکنا، دلایل مختلفی موجب فشار خون بالا می شود مانند شیوه ناسالم زندگی، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد غذای فرآوری شده یا نوشیدنی ها

برای کنترل و درمان خانگی فشار خون بالا می توانید از آب نارگیل، خربزه، سیر، کنجد، شکلات تلخ، زردچوبه، دمنوش زنجبیل و تحرک بدنی منظم استفاده کنید. در موارد حاد با پزشک مشورت کنید.

استفاده از داروهای شیمیایی مختلف ممکن است عوارض جانبی متفاوتی از قبیل خستگی، افسردگی، تهوع و کاهش عملکرد قلب به همراه داشته باشند لذا بسیاری از بیماران علاقه‌‌مند به استفاده از راهکارهای طبیعی‌ و بی‌عارضه برای کنترل فشار خون با کمک طب سنتی هستند. از این رو بسیاری از این افراد به راهکارهای توصیه‌شده در طب سنتی تمایل دارند.

در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی از جمله راهکارهای اصلی در مدیریت فشار خون بالا است.

برخی از گیاهان موثر در کنترل فشار خون عبارتند از: ریحان، جعفری، تخم کرفس، گیاه پنجه گربه چینی، آویشن، دارچین، زنجبیل، هل

بسیاری از گیاهان و ادویه ها نیز ممکن است با داروهای رایج رقیق‌کننده خون تداخل داشته باشند. همچنین بسیاری از عصاره‌ها و مکمل‌ها فاقد تحقیقات ایمنی کافی باشند. پس برای استفاده از درمان‌های سنتی با پزشک خود حتما مشورت کنید.

درمان فشار خون بالا در خانه

فشار خون بالا شایع‌ترین بیماری زمینه‌ای خطرناک اما قابل پیشگیری در بین افراد مختلف است. اگر فردی به فشار خون بالا مبتلا باشد، می‌داند که عدم مصرف داروها یا برخی از محرک‌ها مانند استرس زیاد باعث بالا رفتن ناگهانی فشار او می‌شوند. این دسته افراد می‌دانند که با کنترل شرایط خود و استفاده از راهکارهای خانگی می‌توانند مقداری از فشار خون خود را کاهش دهند اما این روش‌ها درمان تخصصی برای فشار خون بالای آنها نیست.

سوالات متداول درباره درمان فشار خون بالا در خانه

۱. درمان فشار خون بالا در منزل امکان‌پذیر است؟

کسانی که فشار خون دارند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند. برای درمان فشار خون در منزل می‌توان از برخی روش‌ها مانند رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن بهره برد اما نمی‌توان به عنوان تنها روش درمانی آن‌ها را در نظر گرفت.

۲. درمان اورژانسی فشار خون بالا در خانه چگونه است؟

استفاده از قرص زیرزبانی یا یک خوراکی ترش مزه مانند آبلیمو یا آبغوره در درمان فشار خون بالا موثر است. البته باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کرد و این روش‌ها تنها برای شما زمان می‌خرند.

۳. درمان فشار خون بالا با طب سنتی ممکن است؟

از روش‌های غیر دارویی تنها می‌توان در کنار روش‌های دارویی برای کنترل فشار خون استفاده کرد. به هیچ عنوان توصیه‌ نمی‌شود که بیمار داروهای تجویزشده توسط پزشک خود را کنار بگذارد و صرفا از داروهای گیاهی در طب سنتی استفاده کند.

۴. سیر فشار خون را بالا می برد یا پایین می‌آورد؟

در میان عامه سیر بیشتر به عنوان پایین آورنده فشار خون مصرف می‌شود. اما سیر دارای آنزیمی است که فشار خون را بالا می‌برد.

کدخبر: 914150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟