عرق بوقناق قاتل کبد چرب و دیابت

به گزارش رکنا، اصلی ترین خاصیت عرق بوقناق این عرق گیاهی درمان و بهبود بیماری دیابت است و برخی از مهم ترین خواص عرق گیاهی بوقناق شامل بهبود و کاهش مشکلاتق قلبی و عروقی، درمان کم خونی، کاهش فشار خون، بهبود مشکلات تنفسی مانند آسم و بهبود سلامت پوست است.

خطرات مصرف بوقناق

هنگامی که به اندازه خورده شود بوقناق بدون عوارض و تداخل دارویی و یا گیاهی است. مصرف بیش از حد این گیاه در برخی افراد موجب عوارضی روی مثلنه و در برخی موارد موجب عدم دفع ادرار می شود. همچنین باعث افت فشار خون و بیهوشی می شود.

طریقه مصرف عرق بوقنان برای درمان دیابت

طریقه مصرف عرق بوقنان برای درمان دیابت به عوامل زیادی ازجمله میزان قند خون ناشتا، حال بیمار و روند بیماری در فرد دیابتی بستگی دارد. شما می توانید این عرق گیاهی را به میزان 2 تا 3 استکان در روز مصرف کنید.

درباره گیاه بوقناق

گیاه بوقناق با نام علمی Eryngium ارتفاعی بین 50 تا 200 سانتی متر دارد و رنگ آن بین آبی، بنفش است. البته نمونه‌های سفید رنگ این گیاه نیز وجود دارد. البته در برخی مناطق ایران از این گیاه با نام “باباخارزن” یا “زول شتره” نیز یاد می‌کنند. ظاهر بوقناق دارای خارهایی در کناره و نوک آن است و سراسر آن از تاره‌های پنبه‌ای پوشیده شده. برگ‌های بیضی بزرگ با کناره‌های خاردار از دیگر خصوصیات این گیاه هستند.

گل‌های گیاه بوقناق در تابستان شکوفا می‌شوند و رنگ بنفش، آبی زیبایی دارند. خاصیت دارویی این گیاه در ریشه و میوه‌ آن است. بنابراین با تهیه عرق بوقناق می توان از خواص آن به شکل‌های مختلف بهره‌مند شد. بوقناق به شکل طبیعی و یا در محیط‌های باغی رشد می کند اما عمده رویش آن در استان‌های همدان، اصفهان، کردستان، تبریز، آذربایجان و مناطق کوهستانی همچون دامنه البرز و زاگرس است.

کدخبر: 913759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟