سوالات رایج درباره هندوانه

به گزارش رکنا، اضافه کردن هندوانه‌ به رژیم غذایی هندوانه به تنهایی فواید خود را دارد. اما نمی‌توان همیشه میوه را به تنهایی مصرف کرد. هندوانه یک میوه ضروری به خصوص در تابستان است. مقدار آب فراوانی که در هندوانه وجود دارد، آن را به یک سلاح قوی در برابر گرمازدگی و سایر مسائل مرتبط با آن تبدیل می‌کند. اکنون می‌دانید هندوانه برای چه چیزی مفید است و چرا باید آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. از همین امروز شروع به خوردن هندوانه کنید و گرما را مثل قبل شکست دهید!

سوالات هندوانه ای

1- آیا می‌توانیم شب‌ها هم هندوانه بخوریم؟

شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان می‌دهد باید از مصرف هندوانه در شب خودداری کنید.

2- آیا خوردن تخمه هندوانه اشکالی ندارد؟

خیر، مصرف تخمه هندوانه بی‌خطر است. می‌توانید آن را به سالاد خود اضافه و یا به صورت پودری میل کنید.

3- آیا هندوانه باعث خواب آلودگی می‌شود؟

احتمالا. شواهد نشان می‌دهد که به دلیل وجود منیزیم در هندوانه ممکن است کیفیت خواب را افزایش داده و شما را خواب آلود کند.

4- آیا می‌توانیم بعد از خوردن هندوانه آب بنوشیم؟

خیر، لازم نیست بعد از خوردن هندوانه از نوشیدن آب خودداری کنید. با این حال شواهد نشان می‌دهد که نوشیدن آب پس از خوردن این میوه می‌تواند اسید معده را رقیق کرده و باعث ترشی معده شود، بنابراین باید از مصرف آن اجتناب کرد.

5- آیا هندوانه یک ماده‌غذایی مفید است؟

بله. هندوانه یک ماده‌غذایی سرشار از مواد مغذی مفیدی مانند: ویتامین های A، B و C، پتاسیم و لیکوپن است که به بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند. از جمله خواص هندوانه برای سلامتی این است که این میوه‌ خوش طعم به رفع تشنگی کمک می‌کند و بسیاری از مردم در گرمای تابستان از آن لذت می‌برند. سرشار از آب و موادمغذی مانند لیکوپن، سیترولین و ویتامین‌های A و C است. مطالعات نشان می‌دهد که این میوه شیرین و قرمز حتی ممکن است سلامت قلب را تقویت کند و باعث کاهش درد عضلانی و التهاب می‌شود. اگرچه تحقیقات بیشتری در این باره نیاز است.

کدخبر: 911942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟