گوجه را دست کم نگیرید

بهد گزارش رکنا، گوجه فرنگی برای افرادی که به بیماری قلبی، پوکی استخوان و آلزایمر مبتلا هستند مناسب است. همچنین احتمال ابتلا به سرطان پروستات، معده، روده، رحم و تخمدان را کم می کند. گوجه فرنگی منبع غذایی اصلی آنتی اکسیدان لیکوپن است که با فواید سلامتی بسیاری از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است. علاوه بر این منبع عالی ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K است. معمولا گوجه‌فرنگی‌ها زمانی که بالغ می‌شوند قرمز هستند. خواص گوجه فرنگی در زمان بلوغ حداکثر است.

 2 مورد از فواید مهم گوجه فرنگی

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد:

اولین عنصر در میان فواید گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. گوجه فرنگی در از بین بردن رادیکال های آزاد که برای سلامت انسان مضر هستند بسیار موثر است زیرا حاوی مقادیر زیادی لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان است. این مزیت گوجه‌فرنگی را می‌توان حتی از محصولات گوجه‌فرنگی عملیات حرارتی شده مانند کچاپ نیز به‌دست آورد. با این حال، هیچ جایگزینی برای گوجه فرنگی طبیعی و تازه وجود ندارد.

از سلامت چشم پشتیبانی می کند:

ویتامین A موجود در گوجه فرنگی می تواند به بهبود سلامت چشم و جلوگیری از شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن کمک کند. ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از بتاکاروتن اضافی در بدن ایجاد شود. بسیاری از مشکلات بینایی می توانند به دلیل اثرات منفی رادیکال های آزاد رخ دهند و بنابراین ویتامین A، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در گوجه فرنگی، می تواند به پیشگیری از آنها کمک کند.

کدخبر: 907336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟