دیابتی ها از عناب غافل نشوند

دیابت از بیماری های بسیار خطرناک و رایج بین افراد جهان است. عناب برای مبتلایان دیابت بسیار مفید است.

به گزارش رکنا، عناب، میوه ای باستانی است که از چین منشا می گیرد و به آن خرما چینی ، آلو هندی و گیلاس هندی نیز می گویند. از میوه عناب برای درمان دارویی استفاده می شود. شامل سوء هاضمه ، تب، بریدگی و یبوست. میوه عناب همچنین سرشار از ویتامین C است ، به ازای هر 100 گرم میوه 500 میلی گرم ویتامین دارد. مقادیر بالای ویتامین C می تواند برای بیماران دیابتی و قلبی عروقی مفید باشد و از بروز سکته جلوگیری کند.

1. از خواص عناب برای دیابت: سرشار از ویتامین سی

غلظت بالای ویتامین C در عناب باعث افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن شما می شود. دلایل اصلی مرگ در بیماران دیابتی سکته مغزی و بیماری های قلبی است. با افزایش آنتی اکسیدان های مرتبط با ویتامین C ، این خطرات قلبی عروقی کاهش می یابد. ویتامین C محلول در آب است ، به این معنی که بدن شما آن را ذخیره نمی کند ، بنابراین شما باید روزانه آن را دوباره جایگزین کنید.

میوه، منبع اصلی ویتامین C است. عناب پنج برابر سایر میوه های تازه از جمله سیب یا مرکبات دارای ویتامین C است. آنتی اکسیدان موجود در عناب به ترمیم بافت بدن و سلول ها و تقویت استخوان ها و همچنین مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند.

2. از خواص عناب برای دیابت: ضد التهاب

بیماران دیابتی می توانند از عناب به عنوان دارویی برای درمان بریدگی و زخم استفاده کنند. بسیاری از بیماران دیابتی از گردش خون ضعیف و نوروپاتی رنج می برند که باعث آسیب عصبی به خصوص در پا می شود. اگر یک دیابتی از ناحیه پا زخم شود، بهبود آن بسیار دشوار است. اگر دیابت دارید ، هر روز پاها را از نظر بریدگی یا تاول بررسی کنید تا از بروز عوارض جدی جلوگیری کنید.

در موارد شدید ، گانگرن می تواند در محل زخم رخ دهد و در نتیجه نیاز به قطع عضو می باشد. مطالعه ای که توسط "ژورنال داروهای طبیعی" منتشر شده و در I.S.F. کالج داروسازی ثبت استمی گوید عناب می تواند یک ماده ضد التهابی درمانی باشد. استفاده از عناب به عنوان مالش دارویی برای بریدگی ها به دلیل قابلیت ضد التهابی می تواند به بهبود زخم کمک کند.

3. از فواید عناب برای دیابت: چربی پایین

چربی می تواند هضم غذا را کند نماید که باعث فشار بر سطح انسولین می شود. زیرا چربی ها را بیش از حد هضم می کند. خوردن بیش از حد چربی همچنین خطر چاقی را افزایش داده و خطرات سکته مغزی و بیماری های قلبی را ایجاد می کند. محتوای کم چربی در عناب ، آن را به گزینه ای سالم برای جایگزینی با غذاهای چرب تبدیل می کند که می تواند در سطح انسولین تداخل ایجاد کند.

کدخبر: 740243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟